Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express med befintligt nätverk?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har haft min första mac (Macbook Air) nu i en vecka och är helt såld!
Nu har jag börjat titta på Airport Express och har fått lite frågor.

Vet ni om jag kan ansluta en Airport Express till mitt befintliga nätverk/internet (nån netgear router) och fortfarande kunna använda airtunes?
Vill inte behöva koppla från gammla nätverket och ansluta airporten bara för att streama musik.

tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 18:32

Det är precis vad man skall kunna göra. Den funkar som en brygga/repeater.

Jag kör min så, har en vanlig Airport Extreme som router sen expressen kopplad till de nätet så att ja kan streama till stereon..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 18:40

Och jag kommer sätta in min nya som jag får imorgon på det viset också. Allt wireless såklart.

Grymt. Bara åka ner och inhandla!

Fick en ytterliggare fråga!
Finns det möjlighet att skicka över övrigt ljud också? inte bara itunes alltså, med något program eller plugin?

Ursprungligen av fredrik.noren:

Fick en ytterliggare fråga!
Finns det möjlighet att skicka över övrigt ljud också? inte bara itunes alltså, med något program eller plugin?

Rogue Amoeba - Pick Audio Hijack Pro or Radioshift

Sen kan jag rekommendera sökfunktion på forumet, den är inte att förakta.

tack för svaret!
den lilla saken funkar kanon!

Ska se över sökfunktionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 21:27

tycker detta funkar ypperligt. kör en extreme som basstation och express som förlänger nätverket. airtunes är ändå rätt fräckt! hahaha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 18:26

HUr pass bra funkar egentligen Apples saker tillsammans med andra märken. Tänker på att trådskaparen skriver att han har en Netgear i grunden.

Funkar fint med Netgear och D-link iallafall ( har testat ) .... om det funkar med varenda burk på marknaden vet ju ingen dock...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-02 22:04

Nja, det funkar om du ansluter din dlink/netgear/icke-wds-router som en klient i nätverket till din airtport-bas. Vill du däremot köra a la wds så måste även din icke-apple-router snacka wds. Nu finns det en lista på nätet (någonstans) där dessa är listade.

1
Bevaka tråden