Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dokument låser sig och blir oredigerbara i CS3

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-15 20:34

Hej!

Har arbetat i både Indesign och Illustrator då dokumenten plötsligt på något sätt låst sig och blivit oredigerbara. Inget går att klicka på och det går inte ens att markera något. Hjälper inte att starta om programmet. Filen är på något vis död... Att börja om från början fungerar med ett nytt dokument men nu vill jag ju inte alltid börja om utan fortsätta där jag höll på...
Någon som har en aning om vad problemet kan vara?

-LinStina-

Möjligt att länken ovan skulle komma upp vid en sökning men den skulle inte vara till mycket hjälp här. Buggen som den tråden handlar om gör att vissa typer av dokument kan bli korrrupta och inte går att öppna om man har sparat dem över ett nätverk. Står inget om Illustrator/Indesign så jag gissar att Linstina har ett annat problem. Tänk innan du postar.;)

Själv har ibland drabbats av att Illustratordokument blir oredigerbara. Några ggr har jag blivit helt tokig av att inte kunna markera något tills jag kom på att jag råkat låsa bilden (cmd-2) av misstag. En annan gång var det helt kört men jag kunde spara filen som PDF och sedan öppna den igen och då var allt bra igen. Men du kanske inte ens kan spara filerna när du drabbas av de här problemen?

1
Bevaka tråden