Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja alias i Mail.app

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt hjälpen skall man skräddarsy sitt mailhuvud (nytt mail) så att det visar alias-kontrollen, men jag får tamej 17 inte fram nått sånt! Någon som vet vad jag missar??

Har du ingen knapp som på bilden nedan? Klicka på den o du kan ändra vilka fält som skall va med.

jo, men inga fält finns i den menyn som har med alias att göra vad jag förstår. Skulle det vara "Svara till"-fältet, och jag måste manuellt skriva i mitt alias? Förut var det ju en meny med mina alias!

Vänta nu... i din bild ser det ut som du har ett namn i menyn nere till höger. Jag har bara smpt.mac.com:USERNAME . . , var den Du menade?

Det jag kan välja i fälet med "Johan" är från vilket e-postkonto jag skall skicka brevet, men det kanske inte var de du var ute efter?

Nja, jag har ju flera sk email-alias knutet till ett mailkonto på .mac. Innan någon av deluppdateringarna i vårvintras för OS 10.5 så har det funnits en liten meny i varje mailhuvud där man kan välja från vilket alias mitt mail kommer från. Nu ser jag inte den menyn/valmöjligheten, så jag måste logga in på .mac varje gång och maila därifrån för att kunna välja ett annat alias än det grundläggande, som tillika är mitt användarnamn på .mac

1
Bevaka tråden