Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra instrumentpluggar (främst dragspel!) tack!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag är ytterst sällan aktiv i musikdelen här på 99. Anledningen är väl mest att jag tappat glöden litegrann och inte är så aktiv som musiker längre. Fixar mycket med uppbyggandet av ett företag nu. Vi ska slå oss in på datorspelsmarknaden och jag ska utöver manus, företagsprofilering, marknadsföring med mera ävan skriva musik till vårt första spel!

Jag producerar i Logic Pro 8 på min MacBook och är förbluffad över hur mycket bra det finns inbyggt i Logic! Och hur bra det funkar på min MacBook (svart sådan, från november 07, C2D 2.2ghz, 4gb ram). Jag kan göra riktigt tunga projekt utan att det interna ljudkortet ballar ur och det är fint! (Har ett externt också, men less is more i mina ögon).

Nu arbetar jag på så vis att jag kör alla instrument (utom gitarr, som jag själv spelar) i mjukvaruformat. När väl budget finns ska detta spelas in i studio med duktiga musiker och orkestrar.

Något som jag dock saknar i Logic är en bra plug för Dragspel! Har ni några tips om detta?

Finns det några andra mjukvaruinstrumentpluggar ni kan rekommendera, både som finns integrerade i Logic och för all del andra?

M-Audio har M-tron, en Mellotron-plug som var väldigt bra. Den rekommenderar jag.

MVH Henke!

Ingen plugg, men väl samplingar, bara att kasta in i exs24 :

Precisionsound | Carina Accordion for HALion, Kontakt, EXS24, Gigasampler & SoundFonts

Om man sen inte nöjer sig med att samplingarna låter så statiskt så kan man titta på Native Instruments Kontakt. Till den samplern kan man skriva "Kontakt scripts" som får samplingarna att vridas och vändas för att mer efterlikna hur de riktiga instrumenten låter när man väl spelar på dem. Några exempel: Nils Liberg's Kontakt scripts

1
Bevaka tråden