Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Melodyne fattar inte vilka toner sången tar!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Melodyne funkar alldeles utmärkt för det mesta men jag har nu råkat ut för ett problem.

Alla sångspår från ett specifikt Logic-projekt vägrar att funka i Melodyne. De låter ju som vanligt när man har lagt in dem, men de ligger på samma ton i sequencern och när man ska flytta dem i tonhöjd blir de helt fucked up.
Det är precis som när man lägger in något som Melodyne uppenbart inte klarar av, tex ett helt gitarrackord, ett trumsolo eller en brakskit, men nu handlar det ju faktiskt om sång! En stämma per sångspår, inga problem att höra tonerna, men Melodyne klarar inte av att hantera dem av någon anledning.

Och ja, jag har provat att starta om allt hit och dit, bounca om osv, men det blir inte bättre, jag har provat att lägga in andra sångspår i samma Melodyne-projekt och de funkar utmärkt.

Någon som känner igen sig? Någon som har en lösning tom? =D

Byt från Percussive till Melodic i menyn som jag glömt vad den heter (Algoritm?). Har också varit med om att den valt fel nån gång, men då är det bara att säga till på skarpen, så funkar det utmärkt sen.

Ah, nu funkar det!
Tack så mycket!

1
Bevaka tråden