Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

System för infoskärmar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vi letar efter ett system som kan presentera försäljningsiffror, antal inloggade kunder i vårt system, exempel på kunders webbshoppar (som vi hostar) mm på ett antal LCD-skärmar på kontoret.

Vet någon om det finns något färdigt system, som kan flasha upp sådan info på ett snyggt sätt? Vi önskar kunna mata det med info via XML från vårt ordersystem eller liknande.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-05-14 14:54

Jag har kikat på SmartSign lite grand, det var inte så dumt. För Windows.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-14 15:59

Kristofer…

Jag har gått i liknande tankar men lagt det åt sidan tillsvidare.

Enklast vore ju att använda beprövad teknik, nämligen ett webbaserad lösning som körs i helskärmsläge.

X antal sidor visas löpande, med automatisk växling mellan dessa sidor. Skapas sedan dessa sidor baserat på data ur databaser, ja då är ju slingan "dynamisk"…

En annan variant skulle kunna vara att använda Apple's Keynote, som bygger på XML. Med lite kodande i ex.v. AppleScript kan man göra ändringar i en presentationsslinga "utanför" Keynote…

Läs mer här om att bygga en lösnig med Keynote

...samt om en lyckad Keynote-lösning på University of Minnesota

Lycka till & återkom gärna med resultat/lösningen,

- Torkel

Senast redigerat 2008-05-14 16:29

Tack för era svar!

Jag ringde Smartsign, och det verkar vara precis vad vi letar efter. Prisbilden var det inget fel på heller; 5500 kronor per skärm för mjukvaran.

Visseligen har vi kompetens att bygga rubbet själva, men det har vi inte tid till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-14 17:06

...å här finner du ContenQ en Mac-baserad lösning, liknande SmartSign…

-T

Hehe, testade att plocka ihop Smartsigns paket med dator och skärm själv. Det blir ganska exakt halva priset.

Perceptive Pixel, Inc. har en del intressanta skärmar som skulle kunna vara intressant för ditt ändamål.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 11:49

Hittade även:

Nanonation

- Torkel

1
Bevaka tråden