Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail - att vidarebefordra kopior

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-13 20:44

Är det möjligt att per automatik göra kopior av mail från en viss avsändare och vidarebefodra dessa till en ny mailadress. Kanske med "Regler" eller liknande.

Jens

Du är inne på helt rätt spår. Gör en regel som som nedan:

Var det så du ville ha det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-13 20:55

Lämnar programmet orginalmailet orört på första adressen och skickar en kopia till nästa adress.

Jens

Ursprungligen av Artpaj:

Lämnar programmet orginalmailet orört på första adressen och skickar en kopia till nästa adress.

Jens

Ja, det ska det göra. Testa kanske först för säkerhets skull men det kan jag inte tänka mig annat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-13 20:58

Toppen! Jag kommer med rapport i morgon om nån undrar hur det gick.

Jens

Ett litet tips...
...använd funktionen "eftersänd" istället för "vidarebefodra". På så sätt kommer det se ut som att mailet kommer från den ursprungliga avsändaren, och inte är vidarebefodrat av dig själv.

Om du då på din slutadress trycker "svara", kommer svaret automatiskt gå till den ursprungliga avsändaren och inte via din första adress som har vidarebefodrat mailet.

Eftersänd is the shit!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 20:38

Tackar för ytterligare relevant info. Fick det inte att funka men det berodde förmodligen på att jag valt att eftersända post som var "till" xxx@xxx.se i stället för "från". Nu skall det gå bättre tror jag

Nu väcker jag en gammal död tråd, men det är för att det i rimlighetens namn bör stoppas in i den här tråden.

Eftersändfunktionen känns lite som en del annat i Mailklienten - som svart magi. Det fungerar ibland, ibland inte utan uppenbar förklaring.

Jag kan inte eftersända alla brev, det verkar endast fungera på brev som innehåller andra adresser än min "huvudadress", t.ex. fungerar funktionen för brev som är adresserade till alias av min adress, t.ex: admin@ eller postmaster@ osv.

Ska det vara så? Informationen i hjälpfiler eller supportsidor är obefintlig.

Hur tusan eftersänder man övriga brev (de som Mail inte tycker att jag skulle behöva eftersända)?

Ursprungligen av William WM:

Nu väcker jag en gammal död tråd, men det är för att det i rimlighetens namn bör stoppas in i den här tråden.

Eftersändfunktionen känns lite som en del annat i Mailklienten - som svart magi. Det fungerar ibland, ibland inte utan uppenbar förklaring.

Jag kan inte eftersända alla brev, det verkar endast fungera på brev som innehåller andra adresser än min "huvudadress", t.ex. fungerar funktionen för brev som är adresserade till alias av min adress, t.ex: admin@ eller postmaster@ osv.

Ska det vara så? Informationen i hjälpfiler eller supportsidor är obefintlig.

Hur tusan eftersänder man övriga brev (de som Mail inte tycker att jag skulle behöva eftersända)?

Oj, det där lät lite konstigt. Jag kan eftersända alla mail utan bekymmer.

Jag skulle nästan rekommendera att du skapar en egen tråd för ditt problem för att på så sätt ge frågan lite mer uppmärksamhet. Eftersom den här tråden ursprungligen handlar om att vidarebefodra kopior är det kanske inte alla som uppmärksammar din fråga.

Jag skapar ingen ny tråd, men en administratör får gärna bryta ut mitt problem om de har tid med det.

Det går inte att eftersända epostmeddelanden när man har en Exchangeserver som SMTP-server via ett Exchangekonto. Se: Apple - Support - Discussions - Can I redirect an email in Apple Mail? ...

1
Bevaka tråden