Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räkna om valuta - Bra widget

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag letade efter en tråd om bra widgets / där man kan tipsa om bra widgets - Men det verkar inte finnas?

Här är i alla fall en bra widget för dig som handlar internationellt online eller på annat sätt.
Mycket smidig och snabb för prisjämförelser valuta mässigt.

http://www.apple.com/downloads/dashboard/calculate_convert/currencyconverter.html

Använder den själv sedan en tid tillbaka. Fungerar bra, även om den är rätt ful. Hade dock en annan innan och den var ännu fulare.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-03-30 18:49

Turkisk Lira finns ju inte med! Eller har jag blitt blinner?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-03-30 19:31

Tack för tipset cubeuser_vol2 Tycker att det var en väldigt smidig widget då man kan se flera valutakurser samtidgt, då jag hittils kört med den inbygda konverteraren där man endast kan se en kurs åt gången, så jag kommer nog att använda Valutaomvandlaren mycket.

Angående tråd om tips på widgets hittade jag dessa http://www.99.se/apple-programvara/86315-dashboard-tipsa-om-fraeck-widget.html eller http://www.99.se/mac-os-x/73785-samlingstrad-mac-os-x-widgets.html visserligen inte uppdaterad på över ett år. Men det kanske är dags nu.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-03-30 19:32

Åh, det finns ju en valutaomräknare standard i Tiger? Nåt som saknas i den?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-03-30 19:45
Ursprungligen av Macsimal:

Åh, det finns ju en valutaomräknare standard i Tiger? Nåt som saknas i den?

Du höll väl på att skriva ditt inlägget samtidigt som mig. Om det är den inbyggda konverteraren där man kan omvandla t.ex Yta, Energi, valuta mm du menar kan den ju bara visa en kurs åt gången som jag skrev. Eller finns det någan annan inbyggd.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-13 11:12

Valutaomräknare

Det fanns valutaomräknare typ widget i MacOs 10.4 men är borttagen ur MacOs 10.5.
Är det någon som vet var man kan hitta den igen?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-15 04:31
Ursprungligen av linowe:

Det fanns valutaomräknare typ widget i MacOs 10.4 men är borttagen ur MacOs 10.5.
Är det någon som vet var man kan hitta den igen?

Jag tycker den är där som vanligt det är den vanliga "Omavandlaren"

Jag använder den dagligen! hoppas den går att lägga in i ipod touch!

Currency Converter

Snyggare än förut.

Jag använder: XE - Universal Currency Converter (Universal Currency Converter)

Le: Den har turkiska Lira !

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-13 20:27
Ursprungligen av johan_tanying:

Currency Converter

Snyggare än förut.

Hm, var sjutton laddar man ner denna widget på hemsidan man kommer till via ovan länk? Hittar inte den... :">

Ursprungligen av Reisan:

Hm, var sjutton laddar man ner denna widget på hemsidan man kommer till via ovan länk? Hittar inte den... :">

Titta till höger på sidan, en bit ner!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-05-13 18:55

Själv använder jag Kalkylator som följer med OSX. Den har klarat valutaomräkning sedan urminnes tider.

Ursprungligen av Mija:

Själv använder jag Kalkylator som följer med OSX. Den har klarat valutaomräkning sedan urminnes tider.

Själv använder jag huvudräkning och rykten och "hum"

10 USD är.. hum, EN dollar är VÄL ca 6 spänn va? 10 * 6 = 60 bagis då...
Funkar skitbra utan batterier, men får problem när man är på lyran...

Jag har nog en räknesticka ngnstans med.....

ObS ; Ironi

Jag har Leopard, och har min currency-converter..och allt annat man kan konvertera?
Skönt att slippa leta sånt..kan satsa fullt på att hitta en för översättningar, någon som kan rekommendera något? Eller kanske en uppslagsbok?

Skriv in t ex '60 usd to sek' i googlefältet i Safari - Pang!

1
Bevaka tråden