Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-12 13:21

Fredrik Jonasson

Haha, inte kan man missa ett sånt här tillfälle till omotiverad smygreklam...

EDIT: Vill bara poängtera att den här diskussionen ryckts ut från en annan tråd. Jag har alltså inte startat en tråd bara för att skriva en länk till min hemsida.

Senast redigerat 2008-05-14 07:28
Ursprungligen av Skilling:

Fredrik Jonasson

Haha, inte kan man missa ett sånt här tillfälle till omotiverad smygreklam...

Vi lägger till rel="nofollow" på alla länkar automatiskt så även om du syns i tråden så får du ingen pagerank av oss

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-13 15:40
Ursprungligen av Björnström:

Vi lägger till rel="nofollow" på alla länkar automatiskt så även om du syns i tråden så får du ingen pagerank av oss

Jag tänkte mest att man syns, pagerank vet jag knappt ens vad det är...
Och det var inte sådär vansinnigt allvarligt menat heller...

Ursprungligen av Björnström:

Vi lägger till rel="nofollow" på alla länkar automatiskt så även om du syns i tråden så får du ingen pagerank av oss

Ok, så om jag har en jättebra artikel eller lösning på en av mina många siter och länkar till den för att ge ett bra svar på en fråga här, så får jag alltså ingen pagerank från 99.se?

Jag förstår varför, om det vore så att man fick pagerank skulle vi snart ha massor med trådar fulla med onödiga länkar till egna sidor (denna tråd är väl ett bra exempel på det, mig själv inkluderad), som i sin tur måste modereras, alltså mera jobb för moderatorerna vilket är en riktigt dålig ide.

Men å andra sidan så känns det lite trist att om jag svarar på frågor här så får jag i praktiken mindre besökare på mina egna siter.

Skriver jag bra svar på frågor på mina egna siter istället, så får jag ju med tiden besökare dit. Skriver jag bra svar på frågor här, så får 99.se besökarna och pageranken istället.

Eller missförstår jag något?

Senast redigerat 2008-05-13 18:30
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-05-13 22:40
Ursprungligen av Taz_1999:

Men å andra sidan så känns det lite trist att om jag svarar på frågor här så får jag i praktiken mindre besökare på mina egna siter.

Jag håller med. Att ha rel="nofollow" på kommentarer i en blogg eller liknande känns helt OK, men här är faktiskt innehållet och värdet på sajten helt och hållet användargenererat.

Hade det varit ett reellt problem med skräplänkar kan jag förstå beslutet, men det beteendet bland medlemmarna upplever jag inte finns.

Passar på att länka lite jag med. Wångstedt nova

Ursprungligen av Taz_1999:

...å andra sidan så känns det lite trist att om jag svarar på frågor här så får jag i praktiken mindre besökare på mina egna siter.

Skriver jag bra svar på frågor på mina egna siter istället, så får jag ju med tiden besökare dit. Skriver jag bra svar på frågor här, så får 99.se besökarna och pageranken istället.

Eller missförstår jag något?

Vi använder taggarna för att styra flödet av pagerank internt på sajten så att rätt sidor blir indexerade. Läs mer om nofollow här

Om du svarar på frågor och länkar till din egen sajt så kommer du få besökare genom att den som följer tråden troligen klickar sig vidare och gillar dom innehållet så återkommer dom antagligen. Läs mer om Pagerank här

Ok, jag köper det argumentet.

1
Bevaka tråden