Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bryr Apple sig om "små sajter" ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken ovan, bryr sig apple om små sajter? Har nämligen gjort en liten apple fansite som jag kanske kommer bygga ut senare. Problemet är att jag har klonat deras egna hemsida och tänkte inte på vad de kanske känner om detta.

Menybaren har jag kopierat från deras sajt och gjort till knappar och resten har jag gjort i iWeb. Tror ni Apple bryr sig om detta då det bara är en liten sajt för skojs skull?

Bild är här:

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-12 22:53

För många år sen så såg var och varannan hemsida skapad med .mac som Apple's egna hemsida, så jag tror inte de bryr sig.

Yay
Får väl skippa kontaktformuläret så de inte kan nå mig isf ^^

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-05-12 23:53

Lite off, men hur kan det vara så stor skillnad i storlek på de olika versionerna av läsaren?

Min pc är en 19tum 4.3 medans min mac är en 20tums widescreen
Finns att testa på http://cookiebrowser.site24.se

Jag tror att det som MacBro undrade, var varför Macversionen väger 184Kb medan Windowsversionen endast väger 12Kb.

Aha!

Jo det är pga för att windowsversionen bygger på internet explorer och behöver därför inte massa filer för att de redan finns på datorn i explorer.exe filen. Enkelt byggd på visual basic 2005's kod för webbläsare baserade på IE medans mac versionen är stand-alone och behöver inte filer från OS'et, utan den innehåller webkit motorn redan inbyggd

Planerar att kanske göra något liknande med mac versionen om det går bara för att få den mycket mindre då målet är att få en jäkligt liten webbläsare för normalsurfning.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-05-13 14:40

Aight

1
Bevaka tråden