Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbkameraprogram?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-12 14:01

Jag skall utbilda ett gäng i användning av en liten Canon kamera. Problemet är att visa en liten kameras handhavande för många personer på en gång. Tänkte att jag med hjälp av webbkameran i min MacBook Pro skulle kunna filma och visa kameran i realtid via en videokanon på väggen så att alla ser. Vad skall jag använda för mjukvara i min Mac.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-05-12 14:36

Är iMovie för avancerat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-12 16:52

Artpaj,

Kolla in:

PiP från Pleasant Software

...eller varför inte:

Monitor Mode från Christoph Pfisterer

...vilka bägge ger dig ett videofönster på skärmen!

Gratis dessutom…:p

Lycka till,

- Torkel

Senast redigerat 2008-05-12 17:05

Om du använder iChat (alltså redan har något chatkonto registerat i programmet, eller är villig att skaffa dig ett), så kan du ju bara starta iChat, låta bli att ansluta någonstans, välja Video > Videoförhandsvisning, så får du ett fönster med din iSight?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-13 20:27

Tackar för tippsen. Har provkört och inser att kameran i MacBook Pro inte är tillräckligt bra för att man skall kunna se menyerna.

Ena alternativet är väl att "förbättra" din iSight. Men du har inte en extern iSight, utan en intern. Till den externa finns det alltså tillbehör, för att koppla på linser för närbild mm.

Andra alternativet är att använda någon extern videokamera med USB/Firewire-koppling av lite bättre kvalitet. Bara att gå till butiken och testa.

När du sedan har kameran så kan du använda dig av en Live Feed från den genom att koppla kamera -> Datorn (med program som tex iChat, iMovie mfl) -> Projektorn. Men å andra sidan kanske det är att gå över ån efter vatten, du kan förmodligen koppla kamera -> projektor direkt.

1
Bevaka tråden