Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

F12 för dashboard fungerar inte

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-06-08 12:32

Jag har letat efter ett snabbkommando att öppna dashboard med. Som jag förstått det så är det F12 som är snabbkommandot för dashboard. Jag kör en iBook G4 och när jag trycker F12 så försöker den bara mata ut CD:n. Hur ska jag gå tillväga för att öppna dashboard med ett snabbkommando?

Samma här... så jag ändrade det till F8 i Dashboards inställningar (F8: Dashboard, F9: Exposé visar alla fönster).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-06-08 12:43

fn + F12 ska det vara

Ursprungligen av Gunnar B:

fn + F12 ska det vara

Visst, men F8 är enklare... och kan göras med en finger...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-06-08 13:04

En smaksak:)

Det allra smidigaste är att göra Dashboard aktivt via hörnet längst ned till vänster, då kan du också snabbt ta fram Dashboard-dockan

Ursprungligen av Olav Rust:

Det allra smidigaste är att göra Dashboard aktivt via hörnet längst ned till vänster, då kan du också snabbt ta fram Dashboard-dockan

Ooh! Den var bra... ska prova det. Tack!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-06-08 14:29

Tack för tipsen!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-05-11 07:37

Dashboard fungerar inte alls på min nya iMac/Leopard. Klicka i dockan händer ingenting. F12 höjer bara ljudet. Har försökt ändra men inte ett liv. -Hade Dashboard avstängt i min förra dator som jag stängde av Dashboard med Onyx... hum.. -Men var sjutton sätter man på igen?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-12 03:53
Ursprungligen av nabben:

Dashboard fungerar inte alls på min nya iMac/Leopard. Klicka i dockan händer ingenting. F12 höjer bara ljudet. Har försökt ändra men inte ett liv. -Hade Dashboard avstängt i min förra dator som jag stängde av Dashboard med Onyx... hum.. -Men var sjutton sätter man på igen?

Prova F4

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-05-12 07:30

-Klart logiskt tänkt! Min första tanke var precis som din att trycka på den knappen, F4, eftersom den är märkt med "dashboardsymbolen". Sen tänkte jag på "Spaces" det är npg F3 eftersom den är märkt så. Ett logiskt och intuitivt tänkande. Tyvärr har det inte nått fram från tangentbordskonstruktören och konstruktören av operativsystemet. Ingen av dessa knappar fungerar till det de var tänkta för- I Apples manual står F12 för Dashboard . Skulle bli väldigt förvånad om det inte kommer en liten uppdatering på tisdag. Något i operativsystemet är fel.

1
Bevaka tråden