Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini dör när iPod ansluts

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Ett sjukt problem som uppstod i går.
Jag har en Mac Mini med externa "minihårddisken" från Iomega. Helt plötsligt när jag skulle koppla in iPoden för att synka den så blir det svart skärm på minin och Iomegan går i vila. Sen när jag drar ut ipoden så drar Iomegan igång, men inte Minin.
Vad är det för problem???
Har provat att starta om iPoden, men inget händer. Problemet uppstår bara med iPoden (60gb), inte med ipod nanon eller iPhonen.
Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-05-09 14:15

bara en tanke. Kan inte den större ipoden dra mer ström än de övriga? Bara en tanke, det låter på dig som det funkat bra tidigare. Uppstår inte problemet om du kopplar ur den externa HD?

Sen får an som i alla annan felsökning gå tillbaka och tänka på vad du gjorde igår med din dator. la du in något nytt program, uppdaterade Os x? mm.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-11 00:20

Låter som att något kortsluts. Tror inte det handlar om överbelastning för det varnar oc skyddar OS X / USB kontrollern för (har hänt mig ett par gånger). Testa med en annan iPod kabel och kolla kontakten på iPoden så att inget har fastnat där.

1
Bevaka tråden