Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MB EFI boot ROM uppgradering biter inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag har Intel MacBook köpt i november 2007 med OSX 10.5.2. Under en månads tid har Software Update föreslagit mig att installera "MacBook EFI Firmware Update" version 1.2. Den innehåller Boot ROM version MB31.008E.B02.

Jag har flera gånger installerat och även följt alla instruktioner här http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303364 (inklusive hålla ner strömknappen så att det blinkar o piper).

Varje gång jag bootar om är dock ROM versionen fortfarande

Boot ROM Version: MB31.008D.B00

Därmed verkar det som om Software Update tolkar det som att jag inte har installerat och så föreslår den att installera denna uppgradering igen!

Jag har också provat att inte ha inkopplat externa enheter via USB som antyds i sista stycket i artikeln http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303364 men det verkar inte hjälpa... Ja, jag har också strömsladden i.

Har ni nån koll på vad jag gör fel? Kan det vara så att jag inte ska ha den här Boot ROM versionen? Är det nån som har samma problem som jag?

Mvh

Anders

Jag hade också problem att installera den. När den kom upp i programuppdateringen, och jag valde installera, kom den upp på nytt efter varje omstart. Det löste sig till slut, när jag installerade och följde instruktionerna vilka du länkar till i första länken.
Kanske ska höra av dej till Apple och fråga? Uppdateringen är väl till alla Macbookar.

Faktiskt så ringde jag AppleCare idag och fick det löst.

Av någon anledning så installerades uppdateringen men den pop-up som ska ge detaljerade instruktioner och ha en knapp för ombootning kom aldrig upp! Alla installationsförsök hade jag gjort genom att jag bootade om själv.

Lösningen var att köra själva uppdateringsprogrammet efter installation ( det låg i \Appliations\Utilities) och då kom text och knapp upp och klicka på knappen för att låta programmet själft boota om.

Tack AppleCare för supporten!

Ursprungligen av anders5737:

Faktiskt så ringde jag AppleCare idag och fick det löst.

Av någon anledning så installerades uppdateringen men den pop-up som ska ge detaljerade instruktioner och ha en knapp för ombootning kom aldrig upp! Alla installationsförsök hade jag gjort genom att jag bootade om själv.

Lösningen var att köra själva uppdateringsprogrammet efter installation ( det låg i \Appliations\Utilities) och då kom text och knapp upp och klicka på knappen för att låta programmet själft boota om.

Tack AppleCare för supporten!

Kan du ge en länk?
//tm

Ursprungligen av toastmaster:

Kan du ge en länk?
//tm

En länk till vad?

Till Apple Care? Prova här

Till firmware-uppdateringen? De kan du hitta genom en sökning på Apple Support Downloads

Men du behöver inte ladda ner manuellt - om din dator behöver uppdateringen så dyker den upp i Programuppdateraren (Software Update).

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-05 14:30
1
Bevaka tråden