Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Allt om Mac"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-05-10 18:16

Varje gång jag besöker forumkategorin "Allt om Mac" så finns det mängder av flyttade trådar. Borde det inte göras något åt att folk postar i fel kategori från början?

Två enkla lösningar jag kan komma på nu är att antingen byta namn på hela forumkategorin, eller flytta själva kategorin nedåt så hårdvara och mjukvara syns först (själv skulle jag nog föredra förstnämnda)

Är det någon fler än jag som stört sig på detta?

Jo, lite störande är det ju allt. Och visst låter alternativ 1 bäst. Skulle kunna heta Övrigt om Mac, eller liknande...

Men som jag har förstått det så ska forumstrukturen ses över till nästa version av forumet, 1.5, så det kanske inte är lönt att lägga ned tid på det nu?

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-05-10 18:40

Aha, ifall forumstrukturen ska ändras så kanske det löser sig. Har missat det då jag inte hängt med den senaste tiden

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-10 18:47
Ursprungligen av arood:

Aha, ifall forumstrukturen ska ändras så kanske det löser sig. Har missat det då jag inte hängt med den senaste tiden

Vi kommer börja med Tags, som är en ny feature i nya vB. Det betyder att trådar kan taggas med flera keywords. Detta kommer underlätta sökande, finnande och sortering.

  • Medlem
  • 2008-05-11 20:26
Ursprungligen av arood:

Varje gång jag besöker forumkategorin "Allt om Mac" så finns det mängder av flyttade trådar. Borde det inte göras något åt att folk postar i fel kategori från början?

Två enkla lösningar jag kan komma på nu är att antingen byta namn på hela forumkategorin, eller flytta själva kategorin nedåt så hårdvara och mjukvara syns först (själv skulle jag nog föredra förstnämnda)

Är det någon fler än jag som stört sig på detta?

Jag stör mig på detta eftersom det är jag som flyttar alla trådar... Jag kan visserligen flytta dem med en kortare redirect än den månad som är default. men de flesta trådar som hamnar där har ett väldigt tydligt ämne som har ett väldigt definierad hem, tex "MacBook Pro och Powerbook". Rent slarv och lättja från trådskaparna.

1
Bevaka tråden