Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är alla chat-klienter stöpta i bromsolja?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-09 10:07

Jag kör på Audium på min nya imac och det går supersegt, är det likadant med alla chat-klienter på mac?

Vad har jag för alternativ?

Tack

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-09 10:09
Ursprungligen av fullodum:

Jag kör på Audium på min nya imac och det går supersegt, är det likadant med alla chat-klienter på mac?

Vad har jag för alternativ?

Jag använder iChat och märker ingen seghet.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-09 10:10

Adium fungerar riktigt bra för mej iaf.
Du kan ju prova tex Proteus eller Fire.
Sök här MacUpdate: Search

Ursprungligen av fullodum:

Jag kör på Audium på min nya imac och det går supersegt, är det likadant med alla chat-klienter på mac?

Vad har jag för alternativ?

Vad är det som går segt? Menar du själva chattandet, eller menar du filöverföringar?

Om vi ska kunna ge förslag på alternativ, så behöver vi veta vilka protokoll du använder (MSN, AIM, ICQ, osv)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad är det som går segt? Menar du själva chattandet, eller menar du filöverföringar?

Precis min fråga också. Att filöverföringen via MSN i Adium är segt är ingen hemlighet direkt. Däremot går själva skrivandet snabbt och utan seghet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-09 16:33
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad är det som går segt? Menar du själva chattandet, eller menar du filöverföringar?

Om vi ska kunna ge förslag på alternativ, så behöver vi veta vilka protokoll du använder (MSN, AIM, ICQ, osv)

Ahh, vad dumt av mig, det borde jag skrivit. Jag använder msn och det är vid filöverföringar det går långsamt...

Det var välkänt skrev någon men vad finns det för alternativ om jag vill ha snabbare överföringar?

Ett förslag är att regga ett konto på exempelvis jabber.dk.
Efterom Jabber-protokollet har stöd för protokollöversättning, (något som jabber.dk använder) kan man lägga till sina ICQ-, MSN- och AIM-kontakter i iChat, genom att ansluta till sitt Jabber-konto på jabber.dk.

Så skönt att slippa alla fula multiprotokollsklienter.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Ett förslag är att regga ett konto på exempelvis jabber.dk.
Efterom Jabber-protokollet har stöd för protokollöversättning, (något som jabber.dk använder) kan man lägga till sina ICQ-, MSN- och AIM-kontakter i iChat, genom att ansluta till sitt Jabber-konto på jabber.dk.

Så skönt att slippa alla fula multiprotokollsklienter.

Det där var intressant.

Verkar finnas en svensk server också Jabber.se, Services | Jabber.se som står i Götet och tuffar.

Jag provade att regga mig på Jabber.se men när jag skulle lägga in den i ichat så får jag inte det att funka

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Det där var intressant.

Verkar finnas en svensk server också Jabber.se, Services | Jabber.se som står i Götet och tuffar.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Så skönt att slippa alla fula multiprotokollsklienter.

Tycker du Adium är så fult? Det finns ju omfattande inställningar för att få utseendet som man vill ha det. Smaken är ju som baken och man kan ju ha olika åsikter om iChats gulliga utseende, men Adium går ju verkligen att påverka utseendet i.

Jag tycker Adiums meddelandehistorik är överlägsen, bara det ett skäl nog att välja Adium över iChat.

Adium har juh en gullig anka som gör att den klassar ut alla andra!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-10 10:09

Skype

Yes!!

Nej tack till firefoxinformationstöld

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-10 13:29

Jag löste det genom att att använda dropshare, nu skickar jag i 1 MBit

Ursprungligen av fullodum:

Jag löste det genom att att använda dropshare, nu skickar jag i 1 MBit

Wow! Definitivt ett av de bästa tipsen på mycket, mycket länge! Tackar!

1
Bevaka tråden