Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerande USB-laddare för bilen?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte jag skulle kunna ladda min iphone i bilen lika snabbt som via eluttaget hemma då den klarar av 1000mA så jag köpte mig en sådan här:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=38879327

Men inget händer :/
USB-laddaren lyser snyggt men iphonen bryr sig inte alls om den. Trodde kabeln av trasig men den funkar fint i såväl dator som apples väggladdare. Har inte testat laddaren med någon annan enhet ännu dock.

Någon som har en idé om varför denna vägrar att göra som den ska?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2008-05-07 09:35

Köp riktiga grejer istället. Griffin Powerjolt är 100% kompatibel med iPhone.

Ähh - Den ska för bövelen följa USB-specen på 5V +-5%.

ska mäta upp skiten och se vad den spottar ur sig.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-08 09:40

Jag har en likadan som följde med nåt billigt sladdpaket till/för iPod, funkar inte heller i bilens 12V uttag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-08 22:32

Samma här, köpte en multi-USB billaddare på Kjell&Co. o den funkar inte heller till min iPhone. Damens Ericsson-nalle funkar dock hur fint som helst

Låter som Apple - Standard fast bara nästan.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-08 23:03
Ursprungligen av petterf:

Låter som Apple - Standard fast bara nästan.

Snarare tillverkare som inte kan göra tillbehör som följer standarder.

Apple är mästerliga på att ta en standard men pilla själva.
Det har man gjort tidigare för såväl USB som AGP tex för att addera funktioner som inte ryms i specen.

Har inte hunnit mäta upp denna ännu men återkommer när jag gjort det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 06:15

Jag är också intresserad av att hitta en fungerade USB-laddare för bil, nån som har nåt tips?

Jag köpte en svart historia på en MAC butik i Sickla, den har som en rulle på mitten så man kan dra ut längre kabel (som för liftkort, fast med spärr). I änden är det en USB kontakt som passar i medföljande cig kontakt eller den medföljande 220 kontakten. Har fungerat klockrent, finns intresse kan jag kolla märket. Men snart behövs inte den då Volvo har kommit med hållare och laddare för iPhone till min S80. Den går även att spela upp musiken med i bilen.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2008-05-16 08:37

GRIFFIN POWERJOLT - MADE FOR IPOD & IPHONE!!!!

Bra att folk läser från toppen och nedåt.

Lånar tråden lite (för att slippa skapa en ny) .. fungerar billaddaren från iPhone 3GS till iPhone 4 ?

Ursprungligen av yabbah:

fungerar billaddaren från iPhone 3GS till iPhone 4 ?

Vilken billaddare? Menar du generellt? Eller någon speciell modell av billaddare?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken billaddare? Menar du generellt? Eller någon speciell modell av billaddare?

Jag menade nog generellt då min knappast ens har ett märke, köpte den på Kjell & Co, och då sa dom att den endast fungerade på 3GS, inte 3G. För apple hade gjort om nåt. Tänkte bara om de blir samma sak nu.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-08-19 21:26
Ursprungligen av yabbah:

Lånar tråden lite (för att slippa skapa en ny) .. fungerar billaddaren från iPhone 3GS till iPhone 4 ?

Min Belkin 12V laddare funkar med 3GS och iPhone 4 (Men inte med 2G).

Jag var inne på att köpa en iPod dockningstation på en hifi butik i England och han undrade vilken version av iPod jag hade eftersom nyare iPod inte fungerade på vissa av dockningsstationer som var gjorda innan iPoden släpptes.

Han antydde att Apple själv gjorde något för att förhindra att befintliga produkter inte fungerade med nyare iPods. Anledningen till att jag litar någorlunda på vad han sa är för att han sålt dessa i flera år och visste ganska specifikt vilka modeller som fungerar och vilka som inte gjorde det.

Har länge varit stolt över att vara Mac användare, men är ingen Apple-produkt evangelist.

Det kan mycket väl vara att Apple gör tillägg till "standarden"...

LCR

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-19 17:01

Enda skillnaden jag vet är att de gamla iPodarna hade "firewire"-laddning, och de dockorna/kablarna funkar inte i de nya.
Mellan iPhone3Gs och 4 ska det inte vara någon skillnad. I alla fall inte om man har Apple originalgrejor. Köpte en ciggladdare på Teknikmagasinet tror jag det var, som bara funkade i original iPhone, inte med 3Gs.

Jag kan inte ladda min iPod Touch gen 1 med original Firewire kabeln som följde med min iPod (ursprungliga) gen 3. Antar att de nya inte kan se samma bitar som de gamla ?!...

LCR

1
Bevaka tråden