Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar över Nokia N95 turbo-3g

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

har en Nokia N95 8Gb med tre abonnemang. har även tilläggstjänsten mobilt bredband... som jag har förstått så kommer jag inte upp i max hastighet 7.2 mbit/s. men dock ska jag ju komma upp i 3.6 mbit/s, men när jag ansluter via dator så står det "ansluten hastighet 460kbit/s" pillade lite i modeminställningar och där fanns ett alternativ "max uppkopplingshastiget" drog den på max som var 921kbit/s och när man ansluter nu står det "ansluten hastighet 921kbit/s"

Men!
går det att få det snabbare? har jag missat något? har kört tp test och hastigheten har varit ca 300-600 kbit/s...

någon som har andra erfaranheter från att surfa med N95? sen visar även telefonen inte 3.5g när man är ansluten via dator? men det kanske ska vara så?

nu blev det mycket frågor.. men mycket tacksam om hjälp

tack på förhand!

Mvh Markus

Tjena!

Är du säker på att det står "kbit" och inte "kb" (kilo byte)?
För det är stor skillnad. 7.2 mbit är ungefär 0.9 mb (mega byte). Det innebär alltså att om du har en 8mbit-anslutning hemma kommer du kunna ladda ner i max 1-1.2 mb. Men det stämmer. Det ska vara så.

Nu kan det ju vara så att det verkligen står 921 kbit och då kan jag inte hjälpa dig.

nej det är kbit/s.. helt säker... ingen annan som har några idéer?

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-05-08 21:30

Bra Telefon !!
och hastigheten kan ju variera i form av täckning och belastning på just den mast den använder vid det specifika motagandet eller sändning..

Men med dom siffrorna du nämner är det hel shyst för att vara en mobil..

1
Bevaka tråden