Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suspend to disk på en Mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Går det att göra "Suspend to Disk" på en Mac (i allmänhet, MacMini i synnerhet).
Jag antar att macens "vila" drar ström, och jag behöver ett sätt där datorn går riktigt snabbt att starta (som från vila) fast utan att den drar NÅGON ström alls när den vilar...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-07 12:46

Det finns något som heter Safe Sleep, alltså samma som suspend to disk. Man kan också sätta de i deep sleep på en gång.

Vanlig sleep drar någon watt, har för mig min powerbook drar 2-3watt eller liknande vid sleep

http://mac-free.com/download/Deep-Sleep.html

Hittade denna, kanske är en bra lösning?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-07 12:48

Alla datorer i vila drar ström - det är inget unikt för Macar. Alla datorer tar lite längre tid på sig att starta från suspend/hibernate/deep sleep/etc då man måste fylla register-innehåller till CPU och arbetsminne från disk - inget unikt det heller för Mac.
Eller så googlar du på "mac os x deep sleep" eller läser en tråd som jag skrev en kommentar i.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-07 12:48

"You can change the default behavior of sleep so it will always safe sleep (i.e. Hibernate) with a Terminal command.

sudo pmset -a hibernatemode 1"

Change the value to 3 to restore to default, or 0 if you don't ever want to safe sleep.

Låter bra. Skall kolla igenom detta. Hittade några länkar själc också...

1
Bevaka tråden