Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag tillbaks alla mina mail till min webmail?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag är ny på detta område. Jag har installerat mail clienten och den laddade ner alla mina mail lokalt. Det var inte alls min avsikt: : ( Hur får jag tillbaks alla mina mail till min webmail?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-06 10:35

Är det Apple mail du använde som mailklient?
Vilken webmail menar du, gmail?
Kolla om dom inte ligger i papperskorgen på webmailen.

Ursprungligen av Creops:

Är det Apple mail du använde som mailklient?
Vilken webmail menar du, gmail?
Kolla om dom inte ligger i papperskorgen på webmailen.

Nej de låg tyvärr inte i papperskorgen. Går det att synca tillbaks dem eller måste jag helt enkelt skicka hela bunten till min webmail.
Jag använder yahoo och apple mail. Jag är jätte besviken, hittade en inställning där man kunde lämna en kopia på servern. Tyvärr så satte jag inte upp det hela manuellt : (

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-07 00:12

Du har just upptäckt anledningen att använda IMAP istället för POP i sina mailklienter. Alltid samma mail mapparna oavsett om man läser hemma, från jobbet eller via mobilen.
Angående att nu få tillbaks mailen till mailservern så du kommer åt dem via webmailen så vet jag ingen annan lösning än att sända om dem.

Om ni har stöd för IMAP så kan du använda det för att ansluta från Mail och därigenom flytta/synkronisera breven tillbaka till servern så att de även syns i webbmailen.

en bra sak är att se till att "leave mail on server" är markerat I det mailprogram man använder.

1
Bevaka tråden