Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa bildbackupsidan?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-05-06 16:26

Jag har cirkus 10 000 bilder tagna med digitalkamera, och de tar upp ungefär 7GB. Jag har tänkt backa upp dem på internet, vid en eventuell hårddiskkrasch. Dock vet jag inte vilken sidan som anses vara bäst, okej Flickr har jag ju kollat, men jag är inte sugen på att betala måste jag säga.
Så jag frågar här, vilken tipsar ni om?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 16:57

Jag tycker du ska överväga Flickr en gång till. Det är en lättanvänd och kraftfull tjänst som jag tycker är väldigt prisvärd - ca 150 kr du får betala för ett år och då får du tanka upp hur mycket du vill.
Jag har ca 5,700 bilder på mitt konto idag och har aldrig haft några problem med tjänsten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 18:21

Amazon S3 kan vara ett alternativ. Jag använder det för backup av mina normala filer och är nöjd med både hastigheter och priser.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 19:35

Har ungefär 7GB jag med. Ett USB-minne (sticka) på 8GB vore ju grymt smidigt. Men är kanske dyra, ska kolla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 19:38

8GB: 289,00 kr / 16GB: 649,00 kr.

16 är ju för dyrt, i pris som en liten resehårddisk. Men 8GB ok.

Ursprungligen av keetz:

Jag har cirkus 10 000 bilder tagna med digitalkamera, och de tar upp ungefär 7GB. Jag har tänkt backa upp dem på internet, vid en eventuell hårddiskkrasch. Dock vet jag inte vilken sidan som anses vara bäst, okej Flickr har jag ju kollat, men jag är inte sugen på att betala måste jag säga.
Så jag frågar här, vilken tipsar ni om?

Ursäkta, jag vill bara kolla så jag har förstått rätt. Du vill alltså ha en sida på internet där du tänkte lagra ungefär 7 gb med bilder och du förväntar dig att denna tjänst ska vara gratis? Finns det såna tjänster?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 19:47

Lär ju ta en jäkla tid iallfall.

Använde http://www.bubbleshare.com för länge sen. Då fanns ingen gräns. Tror jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 19:50

Har man en DVD-brännare, är ju det självklara valet, dock.

1
Bevaka tråden