Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är iPhone snart här!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tidigare har inte Google Maps och trianguleringen nere i vänstra hörnet fungerat. Men idag upptäckte jag att den har börjat fungera i Telias nät. Med andra ord, Telia blir operatör och 9:e juni kör vi igång!

Min iPhone

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Ursprungligen av jonaslevin:

Tidigare har inte Google Maps och trianguleringen nere i vänstra hörnet fungerat. Men idag upptäckte jag att den har börjat fungera i Telias nät. Med andra ord, Telia blir operatör och 9:e juni kör vi igång!

Min iPhone

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Jaså, för mig har det funkat hela tiden? Eller har jag missat något?

Och vad har Telia med det att göra? Det är Google och ett annat företag som sköter den funktionen.

För mig har det minsann aldrig fungerat med Telia, och sist jag testade det så fungerade det inte heller.

För mig fungerar trianguleringen alldeles utmärkt (Tele 2) förutom på ett ställe som jag befinner mig på lite då och då. Men jag "anmälde" de närliggande trådlösa uppkopplingarna till Skyhook (som levererar triangulerings-funktionen i iPhone) och efter en vecka så triangulerade den mig rätt även där.
Så frågan är om det alls beror på kommande iPhone-lansering eller inte.

Högst troligt inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 14:49

Idag hade Telenor en stor annons i SvD där det står "Telenor älskar Windows". Så just nu tror jag att Telenor INTE har fått ett exklusivt avtal med Apple.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-06 15:18
Ursprungligen av pesc:

Idag hade Telenor en stor annons i SvD där det står "Telenor älskar Windows". Så just nu tror jag att Telenor INTE har fått ett exklusivt avtal med Apple.

Det verkar som det är ingen operatör mer som får exklusiv avtal med Apple. Men jag kan ha fel. O:-)

//Rob

Måste man han en iPhone för att trianguleringen ska fungera?

Ursprungligen av bastuman:

Måste man han en iPhone för att trianguleringen ska fungera?

"Triangulering" via Wi-fi fungerar även med iPod Touch. OM det finns några dokumenterade nätverk i närheten, dvs.

Hörde för första gången ett rykte direkt från en kompis att iPhone släpps av Telia den 9:e juni. Inte för att jag väntar. Jag har ju redan en....

Ursprungligen av newcastle:

Hörde för första gången ett rykte direkt från en kompis att iPhone släpps av Telia den 9:e juni. Inte för att jag väntar. Jag har ju redan en....

Kompis? Låter som en mycket trovärdig källa... O:-)

För mig har trianguleringen alltid fungerat, och jag har Tele2.

1
Bevaka tråden