Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sänker en Playstation 3 nätverkets prestanda?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 00:07

Jag har en liten fråga.
Har läst att tex den gamla sortens airport express som inte har 802.11n sänker prestandan i ett befintligt N nätverk, dvs att nätverkets speed anpassar sig till den lägsta enheten. Så om detta stämmer så borde ett även ett Playstation 3 göra samma sak eftersom den begåvats med 802.11 b/g.

Eller..

/Fred

Stämmer precis som du säger att ett trådlöst nätverk automatiskt "anpassar" sig till den lägsta hastigheten i nätet.

Så om du har ett befintligt 802.11N nätverk hemma och kopplar upp en 802.11 b pryl till detta nätverk kommer samtliga övriga prylar kopplade till detta nätverk att "klocka ned" till 802.11 b.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 10:24

Cool, så då bör jag stänga av PS3an då jag inte använder den..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-06 10:28

För att få ut all prestanda ur ditt N-nät bör du i airporten stänga av det kompatibla läget till B/G. Om den kör i läget där den kan tala med G-nät osv. sänker du hastigheten med nästan 50%.

Lösningen är att antingen köra ett till wlan, eller köra ps3an med kabel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-06 11:23

På någon podcast jag lyssnar på, kan inte komma ihåg vilken, sas det att en g-enhet bara sänker hastigheten när den så att säga skickar trafik i nätverket. Man skulle därför kunna koppla in en AP Express och använda för Airtunes och skrivardelning, utan att det drog ned prestandan annat än när man lyssnar på musik och skriver ut. Jag har inte kunnat hitta någon bekräftelse på detta någonstans. Är det någon här som vet om detta stämmer?

Johan

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-06 11:25

Du sänker även hastighterna när den skickar ja, då går hastigheterna ner avsevärt i ett N-nätverk. Tyvärr broadcastar nätverkskort lite då och då...
Men sålänge du kör mixed-mode sänker du hastigheterna för N-enheter.

1
Bevaka tråden