Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skrivbord har blivit desktop

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mappen skrivbord har blivit omdöpt till desktop, dokument har blivit omdöpt till documents och jag kan inte ge dem rätta namn, Os X tillåter inte detta. Tyvärr vet jag inte när och hur detta gjordes, finns det några tips hur jag rättar till detta, även teorier om hur välkomnas.

Inget stort problem men jag vill förstå.

Kör Leopard

Har fått tipset på macworld att ta bort bocken i finders 'visa alla filnamnstillägg' men det hulpte inte.

Som det verkar har språkinställningen på din dator ändrats.

Öppna kontrollpanelen->klicka på Internationella inställningar ("FN"-flaggan)->se språklistan som visas, om engelska ligger överst och svenska under så kan du byta plats på dem genom att klicka och dra.

Det finns en bugg eller vad det kan vara som gör att man ibland blir av med svenska översättningarna. Med programmet Tinker Tool System kan man reparera problemet.

Starta programmet och klicka på User : translation

Klicka sen knappen nere till höger. Gör sen en omstart av datorn.

Tack Anders, TinkerToolSystem och din instruktion löste mitt 'stora' problem.

  • Medlem
  • City
  • 2009-11-16 11:55

Fick samma problem för en vecka sedan som är nog så störande eftersom man vant sig med "Skrivbordsmappen". Anders lösning gjorde susen, tack! Älskar 99.se pgr av sånt här

Möjlig bugg kan vara,
1. Installation av font
2. Mycket öppnande av wordfiler i Pages med konstig teckenuppsättning (ok den är väl sådär trolig)
3. Gå från att inte ha adminsitratörslösenord till att byta till ett lösenord.

1
Bevaka tråden