Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skada i chassit

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-04 13:58

Hej

Nu har det hänt nått som får inte hända. Det är en skada i chassit Vet inte hur detta gick till. Satt vid en stationär burk och sen när jag skulle byta låt ser jag att biten ligger en bit bort *gråt*

http://img125.imageshack.us/img125/589/dsc00008wk0.jpg

Nån som vet om detta går på garanti? Jag är nämligen osäker på chassiskada.
Skall jag ringa apple eller skall jag gå till en återförsäljare?

Senast redigerat 2008-05-04 22:15
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-04 14:24

beror väll på hur gammal datorn är, klart du ska försöka åtminstone.

ett tips är att lägga denna storlek av bilder som en extern url.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-04 15:12

Datorn är bara 9 månader och enligt den tråd som ztaafen postade så borde detta gå på garantin. Tackar för snabbt svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-04 22:10
Ursprungligen av High|ander:

Datorn är bara 9 månader och enligt den tråd som ztaafen postade så borde detta gå på garantin. Tackar för snabbt svar

Min har gått sönder två gånger på samma sätt och garanti och Apple Care har stått för fiolerna varje gång.

Lycka till!

Det går på garantin.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-05-05 12:20

Aj, det såg ju inte alls kul ut. HAr precis köpt en macbook. Har läst lite om detta tidigare men hoppas Apple vidtagit åtgärder och det är bättre på nya modeller, köpte min i helgen.
Men helt klart måste det ju gå på garanti!!

Det ska vara åtgärdat i nyare modeller, men man vet ju aldrig.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-05-06 08:14

Det va ju skönt att höra

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-08 12:03

Jag har lämnat in macbooken till en Apple-reparatör, och han sa direkt att detta går på garantin. Det som var mycket bra var att han kommer att byta ut hela underdelen + tangentbordet så nästan allt blir nytt igen. Det bästa var att jag behövde inte lämna mac:n där utan han ringer mig när han får delarna så kommer jag dit så byter dem delarna på någon timme

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-14 08:36

nu har chassit blivit utbytt, reparationen tog 20 minuter ungefär, så 20 min var jag utan min älskling (ja, laptopen). Killen på mediateknik ringde upp och sa att delarna hade kommit in, så det vara bara att pysa dit och fixa. Det kallar jag service

Det lustiga är att på en del MacBooks ser topcaset ut att ligga PÅ själva underdelen, medan mitt topcase verkar vara nedsänkt i underdelen. Fast det kan vara en synvilla.

Riktigt skön service du fått! Det gläder mig!

1
Bevaka tråden