Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Finderfönster är utan verktygslist och sidofält

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-04 13:54

Installerade för ett par dagar sedan en "typing tutor" kallad aTypeTrainer4mac. Detta verkade vara ett helschysst program, fungerade precis som det stod att det skulle göra. I samband med detta dök dock följande problem upp:

Om man öppnar ett nytt finder-fönster via "äpple+n" får man upp ett väldigt avskalat fönster, utan någon snygg grafik eller sidomeny med genvägar. Alla mappar finns där som vanligt, men det ser ut ungefär som jag kan tänka mig att finder-fönster såg ut i OS 5 eller liknande. Det lite märkliga är att öppnar man finder-fönstret via t.ex. dubbelklick på hårddisk-ikonen så ser det helt normalt ut.

Frågar mig nu naturligtvis vad jag kan göra åt det. Har kontinuerlig Time Machine backup att tillgå, men har inte funnit någon systemåterställningsfunktion i denna. Är det fullständig ominstallation som gäller, eller finns det någon trevlig liten .plist man kan radera? Ifall att jag bestämmer mig för fullständig ominstallation, borde jag då undvika att ladda hela min användare från senaste Time Machine backupen?

Är dessutom lite nyfiken på om någon annan haft problem med aTypeTrainer http://homepage.mac.com/typetrainer4mac/Menu1.html vilket är den enda gratis typing tutor för OS X jag hittat.

Klicka på den lilla ovalen högst uppe till höger i finderfönstret så skall det bli som vanligt igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-04 14:00

Haha, jag skäms nästan Känner mig som en riktig nybörjare... Skönt iaf att det var så enkelt att lösa. Tackar hjärtligast!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-05 13:49

alt+cmd+t är kortkommandot för denna funktion.

1
Bevaka tråden