Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail och bilagor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !
När jag bifogar bilder till mina mail, klistras de alltid in i mailet och när man skickar de till PC användare blir det en BMP fil och inte en jpg fil som önskas, hur kommer jag runt det problemet??
mvh/PC

Mail ritar upp bilden i meddelandet som om det vore en "inklistrad" bild, men den är bifogad precis som vanligt. Det är bara Mails sätt att visa upp den. Du kan ctrl-klicka på den och välja att visa som ikon, men det kommer inte att påverka hur filen skickas, som fortfarande kommer att skickas som en bilaga.

Däremot förstår jag inte hur de får en bmp-fil. Om du skickar en jpeg-fil ska inte Mail konvertera den till bmp. Är du säker på att det verkligen blir så? En tanke skulle vara att du skickar den utan filtillägg och mottagarens dator gissar att det är en bmp när det egentligen är en jpeg.

Om mottagaren sitter på Windows och tar emot mail i hotmail via webläsaren kan detta fenomen uppstå. Trots korrekt filändelse. Vet ej varför - fråga Bill Gates...

1
Bevaka tråden