Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser ditt Dashboard ut?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-02 23:47

Tidigare har det ju funnits trådar där man har skrivit om hur ens skrivbord ser ut, vilka program man använder mest i sitt dagliga bruk, bild på ens skrivbord osv - typiskt skit som gör oss Mac-användare så grymt kåta, eller hur? Flertalet andra sidor med forum har ju trådar där man har fått visa hur ens Dashboard ser ut, och vad jag vet finns det ingen sådan tråd på denna sida - därför skapar jag en sådan.

Ta enkelt en bild på ditt dashboard (förslagsvis genom att trycka på ⌘⇧4 för att markera det aktuella området, bilder lägger sig sedan på skrivbordet) samt skriva också vad respektive Widget gör för något.

Om det mot förmodan finns en liknande tråd som denna får ni gärna posta URL, men jag tvivlar på det.

Trevlig fortsättning på kvällen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-02 23:53

jag inleder med att posta mitt: http://i32.tinypic.com/29q03u9.jpg

På bilden finner vi dels en widget som visar en anpassad tabell för SL:s trafik i mitt område (man kan ta vilken hållplats som helst inom SL), som är skapad av någon medlem här på 99.se - enkel och mycket användbar! Dessutom har jag den obligatoriska widgeten XMLTV (tror jag den heter) som är också är anpassad, som talar om vilka program det är på teve för stunden.

Dessutom finner vi också widgets som talar om vilka vecka det är, väder-widget, Itunes-movie-widget, om Applestore är nere eller uppe och en ny favorit som jag hittade idag - den som ser ut som en digitaliserad äggklocka, och det är faktiskt en äggklocka - jag älskar det!

Tror att det ska finnas minst en tråd om detta redan, men visst.

Städade faktiskt Dashboard idag, så det ser ovanligt rent och fint ut. Har tidigare haft det helt smockfullt med widgets, men har nu bara de som jag verkligen använder. Mer eller mindre. Klockan kanske inte är så nödvändig, men vad tusan.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-03 01:34

Så här ser mitt dashboard ut. SVT text-tv som jag tycker är väldigt lämplig. NRJ radiowidget har jag uppe nu men det varierar ibland, har Lugna favoriter, Rix FM m.m. från manicker.se.

Har även Xmltv som är ett riktigt bra program som jag är nöjd med. Slipper man kolla i tidningen vad det är för program på TV:en Dock har jag lite problem med Xmltv, TV-kanalernas loggar vill inte visas :/ Provat avinstallera widgeten och installera utan resultat.Någon som vet vad problemet kan vara?
Dashboard

Ursprungligen av Zappy:

Så här ser mitt dashboard ut. SVT text-tv som jag tycker är väldigt lämplig. NRJ radiowidget har jag uppe nu men det varierar ibland, har Lugna favoriter, Rix FM m.m. från manicker.se.

Har även Xmltv som är ett riktigt bra program som jag är nöjd med. Slipper man kolla i tidningen vad det är för program på TV:en Dock har jag lite problem med Xmltv, TV-kanalernas loggar vill inte visas :/ Provat avinstallera widgeten och installera utan resultat.Någon som vet vad problemet kan vara?
Dashboard

Vart hittar du NRJ widgeten? Har hittat en typ, men den fungerar tyvärr inte

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-13 14:57
Ursprungligen av Marcus_R:

Vart hittar du NRJ widgeten? Har hittat en typ, men den fungerar tyvärr inte

NRJ

Du måste ladda ner flip4mac för att få det att fungera tror jag.

Ursprungligen av Zappy:

Du måste ladda ner flip4mac för att få det att fungera tror jag.

Okej, får prova detta, tack!

Mina widgets

Jag gillar fotboll

Den där gröna prylen är en Pong-klocka. Ställningen är timmar och minuter Så den högra vinner oftast. Men klickar man på den kan man spela själv. Så här ser det ut.

SVTtext, hur hittade du den?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-03 12:01
Ursprungligen av henkebarn:

SVTtext, hur hittade du den?

http://www.hotpage.se/mac-os-widgets/svt-text-widget/

Tack

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-05-03 07:55

Min dashboard med kommentarer

Ge mig gärna förslag på en snyggare världsklocka som kan visa flera orter samtidigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-03 11:18
Ursprungligen av NickZse:

Min dashboard med kommentarer

Ge mig gärna förslag på en snyggare världsklocka som kan visa flera orter samtidigt.

vart kan jag finna paketspårings-widgeten?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-05-03 13:51
Ursprungligen av vamk:

vart kan jag finna paketspårings-widgeten?

http://mikepiontek.com/software/mac/delivery-status.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-03 10:45

Vad heter den där blå/svarta-widgeten ni använder som visar CPU, minnesinfo osv?

Ursprungligen av roky:

Vad heter den där blå/svarta-widgeten ni använder som visar CPU, minnesinfo osv?

iStat Pro

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-05-03 14:03

http://www.gottwalds.se/oskar/dashboard.png

Sådär ser mitt ut. Gmail-inboxen är en favorit måste jag säga. Den vita uppe till höger ska söka upp och ladda ner sångtexter till de låtar som spelas i iTunes, men den fungerar inte särskilt bra tyvärr.

TV- Widgeten fungerar inte hos mig, hittar inte tablåerna.

Den låter annars som ett klockrent komplement till mitt dashboard

"We can work it out"

Ambrosia Software har en grymt bra Widget för att skriva ut adresser på Kuvert.

Köper och säljer en del på Tradera och eBay och då är den guld.
man klipper adressen ur Köparens mail, växlar till Dashboard.. och dahboard fattar redan - man behöver inte ens klistra in...tryck på "Print" klart

PC-nissar som sett detta bara baxnar

Länk? Verkar intressant.

Ursprungligen av ztaafen:

Länk? Verkar intressant.

Kolla en bit ner på sidan http://www.AmbrosiaSW.com/utilities/
EasyEnvelopes 1.0.7

Kostar gratis

hupp!

Kolla gärna deras andra produkter, de gör bra saker...

Dash anno 2009

Jag väcker liv i den här gamla tråden. Tycker det behövs ett komplement till bilder på skrivbord och screenshots...

Här är mitt Dashboard.

Ursprungligen av ztaafen:

Här är mitt Dashboard.

TV-widgeten. Vart hittar jag den?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

TV-widgeten. Vart hittar jag den?

Kan nog vara denna.
http://www.99.se/ovrig-programvara/243511-epg-xmltv-version-2-nyare-tvwidget.html
epgwidget - Project Hosting on Google Code

Mycket riktigt.

Tackar. Har lagt in den men använder den enbart för Kanal9 eftersom den kanalen av någon anledning envisas med att fattas från Eyetv's epg. Har skrivit till Kanal9 igen och frågat om detta men de lär väl liksom tidigare envisas med att de visst har programlistning (på hemsidan)...

jag älskar notes

Så här ser mitt ut, den röd gröna mätaren visar trafiken för Dreamhack W11

1
Bevaka tråden