Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe lägger ned GoLive

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Adobe on Monday announced that its venerable visual Web site creation tool GoLive has been discontinued. The company has ceased development and sales of GoLive effective Monday, April 28, 2008.

http://www.macworld.com/article/133181/2008/04/golivedead.html

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-28 11:45

Äntligen.

//Rob

Var väl väntat med tanke på att senaste uppdateringen bara kom på ett fåtal språk. FAst jag tycker att det är synd - jag gillar GoLive och har aldrig kommit överens med Dreamweaver.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-28 19:24

Äntligen! Dessa program förstör talangfulla webutvecklare och förslöar lärarna, tacka vet jag en riktig editor, det finns inget bättre sätt att skapa websidor.

Är det något riktigt bra i GoLive som inte har tillagts i Dreamweaver?
Nått ni kommer sakna som kört GoLive.

Jag har inte kört GoLive sen Adobe köpte det.

Hm, inge bra....har en enkel site gjord i GoLive. Inget flash eller lullull, bara länkar till QT filmer och PayPal.
Har provat iWeb men det strulade för mycket för att kännas säkert.
GoLive's nivå passar mig perfekt.

Något tips om ett alternativ till GoLive som är hanterbart?
Har siten på .mac.

mvh
Lennart

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-29 09:10
Ursprungligen av tcastudios:

Hm, inge bra....har en enkel site gjord i GoLive. Inget flash eller lullull, bara länkar till QT filmer och PayPal.
Har provat iWeb men det strulade för mycket för att kännas säkert.
GoLive's nivå passar mig perfekt.

Något tips om ett alternativ till GoLive som är hanterbart?
Har siten på .mac.

mvh
Lennart

Bara för att Adobe har lagt ner golive betyder det inte att det slutar att fungera. Om du har en liten site i golive kan du fortsätta använda programmet i många år framöver.

//Rob

Ursprungligen av tcastudios:

Hm, inge bra....har en enkel site gjord i GoLive. Inget flash eller lullull, bara länkar till QT filmer och PayPal.
Har provat iWeb men det strulade för mycket för att kännas säkert.
GoLive's nivå passar mig perfekt.

Något tips om ett alternativ till GoLive som är hanterbart?
Har siten på .mac.

mvh
Lennart

Då Adobe pissar på alla kunder som har GoLive och inte erbjuder någon form av erbjudande om man byter till Dreamweaver så ta en kik på Freeway! Softpress ger dig rabatt om du har GoLive idag.

http://www.softpress.com/products/

Ursprungligen av Snoopy:

Då Adobe pissar på alla kunder som har GoLive och inte erbjuder någon form av erbjudande om man byter till Dreamweaver så ta en kik på Freeway! Softpress ger dig rabatt om du har GoLive idag.

http://www.softpress.com/products/

Var hittar du rabatten?

Ursprungligen av macwitty:

Var hittar du rabatten?

Competitive Upgrades
Qualifying products include: GoLive, Dreamweaver, NetObjects Fusion, RapidWeaver, SandVox and iWeb. Contact sales@softpress.com with proof of ownership (serial number, etc) to receive payment instructions.

http://www.softpress.com/store/_store5pro.php?sess=cart_7a19cbee5e18a8de54810f58a335b1b3

Tack Rob. Jo det är klart och det är ju inte någon panik naturligtvis.
Använder dock en tidig version av GoLive och var precis på gång att
köpa den senaste versionen.(För att få allt Leopard kompatibelt)
Jag får kolla in Dreamweaver när det blir aktuellt.

mvh
Lennart

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-02 21:26

I samma sekund som Adobe köpte Macromedia (=DreamWeaver) så blev GoLive dödsdömt. Det var länge sedan.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-03 04:14
Ursprungligen av mjg:

I samma sekund som Adobe köpte Macromedia (=DreamWeaver) så blev GoLive dödsdömt. Det var länge sedan.

Det samma gäller ImageReady och Freehand.

//Rob

@snoopy, tack, ska kolla in när det blir dags.
Använder Adobes övriga program dagligen så kompatibilitet
blir en viktig faktor.

mvh
Lennart

Ursprungligen av tcastudios:

@snoopy, tack, ska kolla in när det blir dags.
Använder Adobes övriga program dagligen så kompatibilitet
blir en viktig faktor.

mvh
Lennart

Är själv ingen kodmänniska så Freeway är det jag kommer att satsa på, sen är Adobe så stora att kompatibiliteten nog inte är något problem företagen anpassar sig till Adobe och jag har inte läst något om det är något problem i alla fall och supporten hos Softpress verkar vara på topp också.

1
Bevaka tråden