Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multitouch? Nyaste MBPn?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-05-02 11:29

Har nu haft min MBP i snart 1 månad och har konstaterat att jag gillar touchpaden som tusan, och började kolla runt på vad som är skillnaden mellan multitouchen som den är på min dator gämfört med e polares lite äldre MBP, men hittar inga skilnader vilket får mig att tro att jag blivit lurad och inte har nyaste MBPn. Kan någon försäkra mig om att jag har den nyaste MBPn.

T.ex. Model Identifier i System Profiler, "MacBookPro*,*", vad ska det stå där om jag har nyaste MBPn?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-05-02 11:53

Modellidentifierare: MacBookPro4,1

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-05-02 11:55

Gå in på Systeminställningar ->Tangentbord och mus -> Styrplatta

Har du med alternativen Rotera och Dra isär och nyp ihop samt Svepnavigering så har du multitouch.

  • Medlem
  • 2008-05-02 11:56

ok tack så bra

men vad är då skillnaden mellan multitouchen på nyaste och äldre?

båda har support för scroll på med två finrar, och båda har stöd för förstoring/förminskning ( "nyp")

vad kan min multitouch som inte äldre kan?

Ursprungligen av Pipen:

ok tack så bra
båda har support för scroll på med två finrar, och båda har stöd för förstoring/förminskning ( "nyp")

vad kan min multitouch som inte äldre kan?

De äldre kan inte förstoring/förminskning (nypet) och de kan inte heller bläddra med framåt och bakåt när man drar med tre fingrar.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-05-02 11:57

Se mitt inlägg nummer 3

Man kan i princip förstora även med gamla touchpads, genom att hålla in cmd+shift och scrolla. Detta verkar dock bara funka på MBPs, och man måste ställa in det på den nyaste. Var redan inställt på jun-07 versionen.

Måste säga att jag älskar multitouch i nya MBP jag också! Använder inte förstoring/förminskning särskilt mycket- ibland när man håller på med bilder, men det funkar inte i PS vilket är lite tråkigt. Däremot använder jag bläddringen hela tiden. Både i Safari och i Finder, och det är så jävla underbart!

1
Bevaka tråden