Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös mus, många krav :)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Precis som många andra vill jag bli av med alla sladdar nu iochmed att man har en macbook. Jag söker en trådlös mus och letar efter:

  • Bluetooth som fungerar med inbyggda bluetoothen, dvs. inget litet "usb-minne" som tar upp en usbspot.

  • Mus som kan laddas med laddare, så man slipper köpa och byta batterier.

  • Gärna en mer avancerad mus, spelar en del, bakåt och framåtknapp är en fördel. Därför vill jag också helst ha en chans att känna på musen innan jag slår till.

Vad det gäller pris är jag ganska öppen, mer än 800 känns dock lite dyrt.

Jättetacksam för alla som tar sig tid

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-01 17:16

microsoft har en blåtands, även logitech om jag inte misstar mig, logitech mx/g serie mössen har jag haft mycket god erfarenhet utav, bortsett den trådlösa "värstingen" som har laddstation. Den räcker inte batteriet i mer än 1.5-2H i och sedan får man byta batteri (medföljer 2 som tur är), så man blir helt enkelt frustrerad på den.

jag har en mighty mouse justnu (bluetooth) som fungerar helt okej, bra batteritid o så. Trådlösa möss är inge kul att använda om man behöver fin precision eller ska spela (behöver också precision men även snabbhet). jag föredrar möss med ubytbara batterier (om de måste vara trådlösa) då man kan köpa r6 batterier i vilken butik som helst och lätt att köpa på sig lite extra utav då de passar så många grejjer (tv-kontrollen, tangentbord, ficklampor etc.

Kan man köra typ Logitechs MX™620 Cordless Laser Mouse utan usbanslutare, alltså me datorns inbyggda bluetooth?

Så vitt jag kan se så har den där musen inte Bluetooth, alltså måste du köra med en USB-mottagare.

1
Bevaka tråden