Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Macbook snart?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade tänkt att köpa en Macbook nästa vecka, men har nu hört att de ska göra en uppdatering på saken i sommar. Så ska jag vänta och se vad som händer? Vill väldigt gärna ha en bok nu, men vill inte känna mig blåst när det kommer något nytt att fästa ögonen på. Någon som vet något mer eller kan tillägga något när den bör komma?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-10 09:04

http://buyersguide.macrumors.com/

Macbooken uppdaterades senast i februari i år, så den lär inte uppdateras än på ett tag, kanske i sommar som du säger. Om du inte vill känna dig lurad är det nog lugnt att köpa den nu. Dessutom blir ju inte din dator sämre för att det kommer nya modeller, som någon här på forumet brukar säga. Lycka till!

Glömde att nämna att saken gäller även designen, aluminium skal och sådär skulle tillkomma. Men jag tror det blir till veckan ändå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 19:15

Jag skulle allvarligt fundera på att vänta. Plastvarianten har en tendens att spricka, vilket är irriterande. OM det kommer en generation 2 till sommaren, är det helt klart värt väntan skulle jag säga (beroende på hur mycket du behöver den). Om den dröjer ytterligare ett år blir det ju segt iofs

Ursprungligen av DrStein:

Jag skulle allvarligt fundera på att vänta. Plastvarianten har en tendens att spricka, vilket är irriterande. OM det kommer en generation 2 till sommaren, är det helt klart värt väntan skulle jag säga (beroende på hur mycket du behöver den). Om den dröjer ytterligare ett år blir det ju segt iofs

Dock är den vita plastvarianten så otroligt mycket snyggare, enligt min mening, än de nya aluminiummacarna, undantaget iMac.

"We can work it out"

Jag har bestämt mig föra att vänta, dröjer det allt för länge så har jag ändå råd med en Macbook air (när gymnasiet börjar). Dessutom tycker jag att aluminium Macarna är snyggare, så valet blev ganska enkelt tillslut.

  • Medlem
  • 2008-04-21 14:32

Är i exakt samma situation som dig Felix, vet inte om jag ska vänta med att köpa tills den uppdateras (när det nu blir) eller om jag ska köpa den NU NU NU!!!!!

Jag läste en smart köpguide här på 99.se, den fick mig att bestämma hur jag skulle göra. Jag behöver den inte förräns till sommaren då jag kommer att vara mycket i min sommarstuga, men först och främst behöver jag den till gymnasiet när vi ska börja med Logic.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-04-21 18:17

Samma sits här, hört talas om redesignen med aluminiumskal, ny trackpad och lite smalare... Men är samtidigt sjukt sugen på en macbook NU

men blir nog att vänta till sommarn ändå, men ajsing va ledsen jag kommer bli ifall dom inte uppdaterar den.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-27 11:11

jag vill inte ha ny design. men gärna led-belyst skärm! är detta på g?

Sammanfattar:

Några påståenden berättar om en ny Macbook & Macbook pro i nytt utförande, det här vet vi:

*Rykten talar om nytt chassi i någon form utav metall, en helt ny design och nya vikter är vad som väntas komma.
*En patentsökning låter som att luckan till USB-porten på Macbook air kan användas i framtida Macbook eller Macbook pro modeller.
*Apple har gjort en beställning på aluminiumchassin till deras tillverkare i Taiwan, äntligen har vi fått en bekräftelse.
*Den första lanseringen kommer inte att ha några färger.
*Bilder på hur det kan se ut, förmodligen förfalskning:
http://pici.se/pictures/PYqmeTFKC.png

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-28 13:04

tråkigt att den inte kommer i vitt. men bra om den inte spricker.

Jag är långt från någon slags expert, men jag tror att det tidigaste vi kan tänkas få se den nya designen, om det kommer någon snart, är på MacWorld i juni. Att ändra en design på vilken maskin som helst i produktfloran, speciellt i en sådan utsträckning vi pratar om här, vore mer logiskt att planera in då Steve Jobs står på en scen och kör en keynote. Massor med uppmärksamhet gratis eftersom många ögon ändå är på resten av händelsen, samt att Steve gillar att presentera nya produkter. En produktlansering hos apple är som bekant mer än "bara en ny produkt", det är mer en anledning till en liten fest.

Bilden Felix länkar in vill jag minnas att jag sett på någon ryktessite någon månad sedan. En amatörgjord bild, men iallafall en gissning om vad som kanske kommer om de väl överger polykarbonat. Är det bara jag som tycker mig känna igen vissa drag från gamla TiBook?

Felix förresten! Logic på gymnasiet? You lucky bastard!

Ursprungligen av Bluestreak:

Felix förresten! Logic på gymnasiet? You lucky bastard!

Jorå! Blir jätteschysst ;)...

1
Bevaka tråden