Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering: 99.se med dubbelturbo

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Taz_1999:

Tokigt snabbt!

Appropå sjuårsjubileum, jag antar att du inte planerat något med någon fånig ursäkt som att det är lite långt att åka?

Jag kan arrangera en pubkväll i Stockholm om så önskas?

Det blir lite långt att åka till Stockholm - men alla som kommer hit bjuder jag på öl!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-30 14:56
Ursprungligen av Björnström:

Det blir lite långt att åka till Stockholm - men alla som kommer hit bjuder jag på öl!

Hur många?

Yes!!

  • Medlem
  • 2008-05-01 09:27

Waiting for css.99.se...

Ser jag i Firefox 2.0 när jag laddar sidor. Verkar gå brutalt långsamt, vilket för min del gör att siten upplevs som rejält slö just nu. Är det här något med cachning eller annat som påverkar?

Kör jag IE7 så går det fort och fint.

Ursprungligen av jgb:

Waiting for css.99.se...

Ser jag i Firefox 2.0 när jag laddar sidor. Verkar gå brutalt långsamt, vilket för min del gör att siten upplevs som rejält slö just nu. Är det här något med cachning eller annat som påverkar?

Kör jag IE7 så går det fort och fint.

Tack för tipset - det där var ett ful-hack jag gjorde på den tiden vi körde Webserver cluster. Fixat

  • Medlem
  • 2008-05-01 09:44

All right! Genast rullar det på bättre.

  • Medlem
  • 2008-05-01 09:47

Här är en lite rolig sak. Gjorde just en sökning på dagens aktiva diskussioner, fick då med inlägget ovanför (skrevs 09:44), men det här står på sidan...

"Visar resultat 1 till 53 av 53
Sökningen tog 0,02 sekunder och genomfördes för 16 minut(er) sedan."

För 16 minuter sedan hade jag inte skrivit inlägget, om nu inte 99.se har blivit synskt i och med uppgraderingen?

Ursprungligen av jgb:

Här är en lite rolig sak. Gjorde just en sökning på dagens aktiva diskussioner, fick då med inlägget ovanför (skrevs 09:44), men det här står på sidan...

"Visar resultat 1 till 53 av 53
Sökningen tog 0,02 sekunder och genomfördes för 16 minut(er) sedan."

För 16 minuter sedan hade jag inte skrivit inlägget, om nu inte 99.se har blivit synskt i och med uppgraderingen?

Skumt - har ingen förklaring till det

  • Medlem
  • 2008-05-01 12:15

Har en misstanke faktiskt, det kan vara att det är samma diskussion som sist som det har skrivits i, och då ses det inte som en ny sökning. Men men, det är en petitess.

Ursprungligen av jgb:

Har en misstanke faktiskt, det kan vara att det är samma diskussion som sist som det har skrivits i, och då ses det inte som en ny sökning. Men men, det är en petitess.

Ja - det är troligt! Varje sökning cachas och om någon gör en likadan sökning inom ett tidsintervall så får man "gamla" sökresultat. Sparar kraft på servern

Det går framåt - men långsamt!

Nya problem med Leopard Server installationen:
http://www.99.se/mac-os-x-server/242335-installera-perl-dbd-f-r-mysql-p-10-5-leopard-server.html

Jag vill få igång MySQLhotcopy innan vi börjar jobba med 99.se 1.5, backuptiden för QuadCore MySQL databasen är just nu nere på 3 timmar och 8 minuter från cirka 4-4.5 timme tidigare. En misslyckad uppgradering innebär alltså ca 3.5 timmes backup innan arbetet och sen 3.5 timme restore = minimum 7-8 timmars jobb. med MySQLhotcopy skulle tiden vara cirka 5 minuter för samma jobb.

Ny Sitemap
99.se har nu en ny SEO modul som spottar ut en Sitemap bestående av alla URL:er på hela sajten. Denna Sitemap komprimeras och skickas till Google dagligen:

Summary:
============================
Forum Display: 3526
Show Thread: 173934
Show Post: 1433166
Member Profiles: 58171
Poll Results: 477
Archive: 457

Total Indexed URLs: 1669732
Total Processing Time: 231.48 seconds

Google ping: Successful.
Yahoo ping: Successful.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-05 07:58

Efter uppdateringen, visas startsidan ej korrekt på två av mina datorer med IE 6. Det som händer är att den högra kolumnen som skall vara bredvid huvuddelen av sidan liksom trycker ned huvuddelen och istället befinner sig ovanför så att man måste scrolla ned cirka två sidor för att kunna logga in.

Bara jag som upplever detta?

Ursprungligen av tybalt:

Efter uppdateringen, visas startsidan ej korrekt på två av mina datorer med IE 6. Det som händer är att den högra kolumnen som skall vara bredvid huvuddelen av sidan liksom trycker ned huvuddelen och istället befinner sig ovanför så att man måste scrolla ned cirka två sidor för att kunna logga in.

Bara jag som upplever detta?

Hmm, har det inte varit så rätt länge?

Hmm - jag har ingen Windowsmaskin att felsöka med. Testa med Firefox?
http://www.getfirefox.com/

Bevaka tråden