Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB strömöverdrag?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyligen köpt in en Mac mini (1.83GHz), som väntat från Apple fungerar den perfekt förutom en enda liten jobbig detalj nämligen meddelandet som säger:
"Varning USB strömöverdrag En USB-enhet drar för mycket ström. Hubben den är ansluten till kommer att avaktiveras"
Detta händer även fast det enda jag har inkopplat är ett original Apple tangentbord. Det betyder även att minin blir helt värdelös eftersom ingen utav de fyra usb portarna fungerar vilket oftast kräver en omstart, att sedan få meddelandet igen några sekunder efter att datorn har startat gör inte saken bättre.
Det verkar inte finnas något mönster i när det dyker upp eller vad jag har inkopplat, ibland kan jag sitta timmar, ibland dyker det upp när datorn startar, är det någonting man kan fixa eller ska man ringa Apple?

Du måste helt enkelt koppla en nätadapter till USB-hubben.

Jag tror du missförstår mig, jag använder ingen hubb, allting är kopplat direkt in i Mac minin.
Prövade alldeles nyss utan någon usb enhet alls inkopplad i datorn (enda inkopplade sladdar i datorn är ström och bildskärm) och varningen dök upp när den hade varit igång några minuter. Blir väl att ringa Apple...

Det systemet menar med 'hub' innebär i ditt fall 'USB-kontakterna' som sitter på en hub men den är intern och syns inte.

Däremot om den rapporterar om för hög strömåtgång utan att du har något inkopplat ska du nog slå apple en signal. Kanske är det systemet som är dumt men risken är ju att det är hårdvaran.

Om du redan har ringt apple vore det intressant att få höra vad de sa?

1
Bevaka tråden