Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lydnad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eslöv
  • 2008-04-15 21:16

Kan man underkasta en PCburk i Macken?Jag menar,min Emac är snäppet för gammal när jag vill lägga in en partiell Windws i den för att köra exe.filer och enklare program.Min tanke är då att styraPc:n via en nätverkskabel och på så sätt utvinna dess funktioner. Hälsningar J Påse

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-15 21:24
Ursprungligen av Budde:

Kan man underkasta en PCburk i Macken?Jag menar,min Emac är snäppet för gammal när jag vill lägga in en partiell Windws i den för att köra exe.filer och enklare program.Min tanke är då att styraPc:n via en nätverkskabel och på så sätt utvinna dess funktioner. Hälsningar J Påse

Glöm det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-30 20:57
Ursprungligen av Konrad:

Glöm det.

surgubbe

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-04-15 21:50
Ursprungligen av Budde:

Kan man underkasta en PCburk i Macken?Jag menar,min Emac är snäppet för gammal när jag vill lägga in en partiell Windws i den för att köra exe.filer och enklare program.Min tanke är då att styraPc:n via en nätverkskabel och på så sätt utvinna dess funktioner. Hälsningar J Påse

Om jag lyckats tolka din fråga rätt, så det går alldeles utmärkt ja.

Använd Microsofts Remote Desktop-klient för Mac bara.

  • Oregistrerad
  • 2008-04-30 15:58

Om du har en riktig PC (Vilket det låter som du har) så kan du styra den från en Mac Med remote Desktop under förutsättning att du har en Windows XP Professional version, eller Windows Vista Enterprise eller Ultimate.

Har du inte så går det ändå, men då måste du använda en VNC Server + klient. VNC server installerar du på din windows maskin, sen använder du en vnc viewer på din mac, ex chickenvnc.

Förutom VNCklienter tom tex Chicken of the VNC som nämts (vilket är gratis) och Microsoft Remote Desktop (som alltså är en Terminal Services klient, också gratis), så finns det en kommersiell lösning, men då måste du köpa den och installera den på två ställen, den heter Timbuktu Pro.

Dessa programvaror har diskuterats många gånger här på 99.se, du kan hitta trådar genom att söka.

1
Bevaka tråden