Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad gör du på semestern ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min bästa semester består av följande i osorterad ordning:

akvarellmålning på bohusländska klippor
naturupplevelser men storstadspuls också
enkla saker; som ett kvällsdopp i solnedgången
SOL, SOL och SOL - helst 25 grader hela tiden
komma ikapp sig själv och hinna tänka klart
kulturupplevelser; kolla på små gallerier
träffa alla släktingar som jag inte sett på ett år
bara vara - slippa alla krav på prestation&ambition
osv........

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-30 19:18

Pja, verkar inte bli någon semester iår. Ericsson här i Sundsvall lägger ner, så jag kommer troligtvis byta jobb mitt under semestertid. Vilket i sin tur leder till att ingen semester kommer bli av.

Åker upp i Sverige med bilen... Siktar på Norrland och hem igen...

Men det kanske inte blir av heller då vi byter adress i samma veva.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-30 19:48
Ursprungligen av Goflorp:

Åker upp i Sverige med bilen... Siktar på Norrland och hem igen...

Men det kanske inte blir av heller då vi byter adress i samma veva.

Trevligt. Jag och min man bjuder er på middag och husrum om ni kommer förbi här. Hundar välkomna.

Tradigt Sidde ! Men visst måste du ta lite ledigt ? Du har ju arbetat in till semesterdagar.

Själv brukar jag spara mina semesterdagar och inte ta ut något under årets storhelger. Man kan ju inte få allt. Då blir det minst 7 veckor under sommarmånaderna.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-01 09:56
Ursprungligen av KaRo:

Tradigt Sidde ! Men visst måste du ta lite ledigt ? Du har ju arbetat in till semesterdagar.

Själv brukar jag spara mina semesterdagar och inte ta ut något under årets storhelger. Man kan ju inte få allt. Då blir det minst 7 veckor under sommarmånaderna.

Jag ska försöka ordna så sista veckorna i arbetet är jag på semester. Men får se, jag har inte kommit så långt ännu. Har inte tacket ja till det nya jobbet ännu. Det sparar jag till veckan.

Semester? Jag siktar på att ha min första semester när jag är 30 eller så.

Väntar du tills dess Redglittercoffin lär du få en 5-årig "semester" pga utmattningsdepression !

Du vet ju om det här men; ingen (LÄS; INGEN) kommer att tacka dig för att du sliter !
Ingen (inte ens dina närmaste) kommer att säga till dig att "men du är ju så duktig och jobbar så mycket..." när din kropp&själ kollapsar.
Och ännu hårdare uttryckt: vilken omtanke har du om andra när du inte har omtanke om dig själv ?
(slå mig inte...)

Ursprungligen av KaRo:

Väntar du tills dess Redglittercoffin lär du få en 5-årig "semester" pga utmattningsdepression !

Nu är det ju inte så illa som det låter. Jag är heltidsstuderande och jag använder "semestertiderna" till att knega. Jag lär nog slippa det när jag tar examen. Fem år kvar... yay!

Puuh ! Nu blev jag lugnare.
Att jobba efter ett helt års studerande kan vara rätt skönt om jag minns rätt.

1
Bevaka tråden