Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten iTunes spelare

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-29 20:53

Hej!

Jag lyckas inte göra mitt iTunes fönster till en liten mediaspelare.

Såhär vill jag kunna göra, vet att det gick i tidigare versioner.

http://www.macinstruct.com/new/images/columns/itunestips/itunestips3.jpg

Tack!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-29 20:57

Tryck på gröna ploppen uppe i vänster hörn.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-30 15:53

Haha oj vad dum jag känner mig!

Tack ska du ha!

Jag hade för mig att snabbkommandot för det förr i tiden var kringla - M?

Tack igen.

Ursprungligen av AlexAker:

Jag hade för mig att snabbkommandot för det förr i tiden var kringla - M?

Kringla - m har varit snabbkommando för minimera ända sedan 10.0 kom. Snabbkommandot du syftar på för och få minispelaren är ctrl - komando - q

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-30 16:01

snabbkommandot är ctrl + kringla + z
titta i menyn Fönster

Jag får inte fram minispelaren i iTunes 9.
Det funkade innan uppdatering.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-13 20:49
Ursprungligen av Michael t:

Jag får inte fram minispelaren i iTunes 9.
Det funkade innan uppdatering.

Ja nu är det shift + cmd + m som gäller, det är bra att det ändras ofta så en inte somnar till.

Tack Mija!

Idiotisk och obegriplig förändring tycker jag. Som lagt kommandot "visa minispelare" och "sluta visa minispelare" på F6 istället.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-09-15 10:05

En funktion man använt varje dag i ett par års tid *POOOOF* borta. Det gick snabbt att hitta den igen men idiotiskt att ändra den efter så lång tid. Iofs så är det lite som Mija säger, hjärnan hålls i trim.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-18 14:59

finns det inget sätt att få tillbaka som det var innan då man bara behövde trycka på den gröna knappen i vänstra hörnet för att få ner spelaren till mini spelare? otroligt irriterande. I Hate the new iTunes

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-18 22:06
Ursprungligen av ceda:

finns det inget sätt att få tillbaka som det var innan då man bara behövde trycka på den gröna knappen i vänstra hörnet för att få ner spelaren till mini spelare? otroligt irriterande. I Hate the new iTunes

Du kan trycka på alt + gröna ploppen så blir det mini-spelare.

Varför vill man ha mini-spelare?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-19 16:57

Mija tack för svaret men du vet inte om det finns något sätt så att det blir mini spelare direkt när man trycker på den gröna knappen? jag tycker det ska finnas att välja inne i itunes inställningar så att dom som vill att det ska bli en mini spelare får det och så att dom som vill att itunes fönstret ska bli större får det.

ztaafen frågan är väl lika dum som om jag skulle fråga varför man vill att den gröna knappen ska förstora eller förminska itunes fönstret. jag tycker helt enkelt om mini fönstret.

Ursprungligen av ceda:

...om det finns något sätt så att det blir mini spelare direkt när man trycker på den gröna knappen

Detta lär vara fixat i version 9.0.1 som släpptes i natt.

Ursprungligen av ceda:

...ztaafen frågan är väl lika dum som om jag skulle fråga varför man vill att den gröna knappen ska förstora eller förminska itunes fönstret. jag tycker helt enkelt om mini fönstret.

Nja, den är väl inte så dum, för det finns ju så många andra sätt... t.ex kan man ha program som visar låtinformation i menyraden, som visar play/paus-knappar i menyraden, som visar låtinformation i "floater-fönster" på skrivbordet, osv osv osv...

Olika lösningar som åtminstone jag tycker är bättre än minispelaren.

1
Bevaka tråden