Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Mail tar ej emot mina mail

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2008-04-30 14:44

På min Mail (apple alltså) så har jag två konton. De funkade kalas tills för ett par dagar sedan.
Då började inkorgen sluta funka till den ena mailen. Jag har inte gjort några omställningar i "inställningar" utan det bara slutade att fungera.

Grejen är den att jag får det att funka på min PC med Outlook Express. Utan problem.

Fasen va konstigt tycker jag.

Telia har jag ringt tre gånger utan att de fått igång mailkontot.

Vad är problemet?

Snälla hjälp!!

Har PC'n och Macen samma inställningar för tex brandvägg och samma bredband och förstås att det är exakt samma inställningar på kontouppgifterna i båda datorerna (leta tex efter olika portnummer).

... och som vanligt, om du får några kryptiska felmeddelanden så kan dessa trots den spridda uppfattningen om motsatsen, eftersom man sällan ser dem i sådana här foruminlägg, faktiskt vara till viss hjälp att hitta felet.

  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2008-04-30 16:14
Ursprungligen av Taz_1999:

Har PC'n och Macen samma inställningar för tex brandvägg och samma bredband och förstås att det är exakt samma inställningar på kontouppgifterna i båda datorerna (leta tex efter olika portnummer).

... och som vanligt, om du får några kryptiska felmeddelanden så kan dessa trots den spridda uppfattningen om motsatsen, eftersom man sällan ser dem i sådana här foruminlägg, faktiskt vara till viss hjälp att hitta felet.

Det enda som jag skulle ändra enl teliasupporten var porten för utgående e-post, port 465 och SSL ibockat (var port 995 innan), inkommande skulle vara port 110 utan SSL.
Innan var de idenstiskt inställda.

Så nu är de ändrade. Trots detta så funkar det inte.

/D

Ok, du har fortfarande inte svarat på frågan om du får några felmeddelanden eller hur din brandvägg är inställd i din dator. Du hittar den under Äpplet > Systeminställningar > Fildelning > Brandvägg. Är den av eller på? Om den är på, tillåter den trafik på port 465, 995 och 110. Hur ser motsvarade sak ut på PC?

  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2008-04-30 20:55
Ursprungligen av Taz_1999:

Ok, du har fortfarande inte svarat på frågan om du får några felmeddelanden eller hur din brandvägg är inställd i din dator. Du hittar den under Äpplet > Systeminställningar > Fildelning > Brandvägg. Är den av eller på? Om den är på, tillåter den trafik på port 465, 995 och 110. Hur ser motsvarade sak ut på PC?

Jag får inga felmeddelanden nu, förutom det jag fick för ett par dagar sedan, då jag satte på mailprogrammet och den frågade efter lösenord (om jag minns rätt).

På PC:n hittar jag inte inställningarna.. Jag är inte så hajj på detta som du märker.

Brandväggen ser ut som bifogad bild.

1
Bevaka tråden