Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBB och smtp och byte av port?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har bytt till Bredbandsbolaget (hade inget val, tyvärr).
Måste nu använda deras smtp, men det vill jag inte eftersom jag måste lägga om 60 olika konton.

Har för mig an kunde gå runt BBB:s blockad av port 25 på nåt sätt istället = snabbare än att konfigurera om kontona.

Hur gör man det?

Jag har Entourage och 10.4.11

Senast redigerat 2008-04-30 12:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-30 14:17

Falutjorven,

Vad du behöver göra är att kontakta/surfa in på den/de webb/mailhotell där du har dina epost-konton och se vad de har för alternativa portar till just sina SMTP-servrar.

En vanlig, alternativ port för SMTP brukar vara port 587.

Dock brukar de (webb/mailhotellen) kräva någon sorts autenticering för användare som nyttjar denna port.

Lycka till,

- Torkel

Hej,

Jo, dom tar 587.
Men hur gör jag i min Mac?

Ursprungligen av Falutjorven:

Hej,

Jo, dom tar 587.
Men hur gör jag i min Mac?

Du ändrar port i kontoinställningarna i din Macs e-postprogram. I Mail går du in i inställningarna väljer kontot och i SMTP-inställningarna väljer du att redigera serverlistan. Välj servern du använder och ändra sedan inställningarna.

Ursprungligen av Marcus K:

Du ändrar port i kontoinställningarna i din Macs e-postprogram. I Mail går du in i inställningarna väljer kontot och i SMTP-inställningarna väljer du att redigera serverlistan. Välj servern du använder och ändra sedan inställningarna.

TACK!

Nu innebär det ju iofs att jag ändå inte kan fixa detta globalt, utan måste in i varje konto.:tveksam: Så tyvärr hjälpte det ju egentligen inte ändå..

Så om nån vet hur man kan göra en port forwarding 25 -> 587 i Macens systeminställningar så vore det ju ännu bättre....

Ställ in SMTP över SSL, då bör den köra på 587 som standard..

Nä, jag får nog inse att detta inte går. Får ändra i varje epostkonto istället.
Tack alla för hjälpen!

1
Bevaka tråden