Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleStore nere (måndag 28/4)

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om ni inte redan märkt det så är AppleStore nere nu

Udda med en måndag. Men det borde vara iMacen.

Ja allt lutar väl åt det. Dock hoppas jag desto mer på en ny eller uppdaterad Mini, vilket tydligen aldrig kommer hända verkar det som...

Samtliga applestore är nere. Över hela världen. Det var längesedan sist.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-28 13:01

PowerBook G5!

hoppas också på iMacen, är riktigt sugen på en sån.
hörde något om en 50$ price drop dessutom.
hoppas det är mer än en övergång till penryn.

Men typiskt, jag har lunchpaus på jobbet nu och tänkte beställa min Macbook idag..... får jag väl vänta med det tills ikväll när man är hemma då, ju tidigare om dagen man beställer deso snabbare får man väl den antar jag!!! Nåja, kan väl knappast förvänta mig uppdaterad MB igen och billigare pris Fan vad gött det vore...

Hoppas det är "min" efterlängtade iMac. Passar bra iom att studenterbjudandet med en gratis kopia av Parallells går ut på onsdag :).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-28 13:28

Det är förmodlingen helt oväsentligt, men jag inne var på Elgigantens Apple-shop idag, och förutom att man kunde få en 24 tums alu-iMac för 13.995 kronor sålde de 20 tums Cinema Display för 1.995 kronor. Det stod att det "pga de låga priserna" inte fanns något öppet köp eller bytesrätt.

Jag utgår ifrån att de fått rabatterade priser från Apple centralt. Kanske försöker de rensa lagren. Är det kanske förutom nya iMacs även nya Cinema Display på gång?

Johan

Ursprungligen av chuck:

Det är förmodlingen helt oväsentligt, men jag inne var på Elgigantens Apple-shop idag, och förutom att man kunde få en 24 tums alu-iMac för 13.995 kronor sålde de 20 tums Cinema Display för 1.995 kronor. Det stod att det "pga de låga priserna" inte fanns något öppet köp eller bytesrätt.

Jag utgår ifrån att de fått rabatterade priser från Apple centralt. Kanske försöker de rensa lagren. Är det kanske förutom nya iMacs även nya Cinema Display på gång?

Johan

Det var väldigt billigt. Vilken butik var det?

Ursprungligen av Patrik G:

Det var väldigt billigt. Vilken butik var det?

Ja - den skärmen lät väldigt billig. Finns det några kvar? O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-28 13:41
Ursprungligen av Björnström:

Ja - den skärmen lät väldigt billig. Finns det några kvar? O:-)

Jag frågade inte, men det satt en skylt uppe i butiken brevid skärmen. Det kan ju tänkas att de har några kvar efter sitt öpningsebjudande i förra veckan, eller att de inte tagit ned skylten.

Jag borde kanske köpt alla som fanns kvar, är nog inte lika kvicktänkt som du Björnström när det gäller att se affärsmöjligheter!

Johan

Hur såg jag att AppleStore var nere?

Enkelt: om bilderna i AppleStore annonsen till höger på sidan inte laddas så betyder det att AppleStore är nere. Ett blixtsnabbt och enkelt sätt att hålla koll på äppelbutiken!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-28 13:39

gottammit Björnström, trodde att 99.se skulle bli lite eftersatt då du flyttat till andra sidan klotet... men icke då, blir bara bättre och bättre. Bra jobbat. :thumbup:

Var är Player1 när man behöver han?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-28 14:17
Ursprungligen av mackeswissman:

Var är Player1 när man behöver han?

Haha!
Den va bra!!
Ja, var är han?

Yes!!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-28 14:16

När kommer den upp igen tro?PC-burken hemma e sönder(windows systemet e fu*kat!)så jag kan inte beställa hemma...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-28 14:47

Som Grebo säger inget märkvärdigt..köpte min i Fredags och verkligen nöjd..nu är det och vänta på en iMac 30" som förhoppningsvis kommer till nästa uuppdatering

Ursprungligen av Grebo:

Ny processor. Möjlighet till snabbare grafik och 2 Gb RAM som standard.

Kolla här: http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&node=home/shop_mac/family/imac&sf=wHF2F2PHCCCX72KDY

/Grebo som köpte förra veckan och nu är glad att jag inte missade så där jättemycket i den prisklass jag tänkt mig

Här finns en recension på ett GeForce 8800GS 384MB (nya iMacen har 512 MB). Återstår att luska reda på hur det står sig mot ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB.

http://www.tweaktown.com/reviews/1370/asus_geforce_8800gs_top_384mb/index.html

1
Bevaka tråden