Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Driftstopp midnatt söndag 27:e April

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa!

Vid midnatt ikväll söndag 27/4 kommer vi ha ett driftstopp fram till 08.00 måndag morgon. Anledningen är att vi ska flytta MySQL databasen till vår nya QuadCore Xserve och det tar ett antal timmar att flytta alla data mellan maskinerna.

Om tiden räcker till kommer vi även flytta ut avatars, bilder och annat som tidigare sparats i databasen till filsystemet på servern. Det minskar storleken på databasen radikalt och kommer snabba upp sajten ett snäpp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-27 12:45

Härligt! Ni gör ett utomordentligt arbete på och för denna sajt. Keep up the good work!

Gött mos.

Kom ihåg att "Mängden datavana står helt i proportion till mängden förstörda data" ...

Nä, det skall nog gå bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 20:54

kanon då kan jag göra klart det jag skulle göra i helgen efter 12

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-04-27 21:16

Och hur fan tror ni att vi andra kommer att överleva natten:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 22:41

nu kan jag jobba om 1 timme och 19on minuter

Nu vaknade jag! Ska äta klart min banan och ta hissen ner till gymet och träna lite. När jag är klar så börjar jag flytta databasen, blir nog inte exakt midnatt.

En jättestor fördel med att köra MySQL på UNIX (Mac OS X Server) blir att vi kan köra MySQLHotCopy i fortsättningen som gör backup på databasen på cirka 30 sekunder istället för 2.5 timme som idag...

Det låter fint. Får väl spela lite Football Manager medans du fortsätter med ditt fantastiska arbete

Låter bra! Hoppas det inte tar allt för lång tid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 23:53

7 minuter, stäng ner nu rå...

2 minuter *sniff* hejdå, vi ses i Nangijala!

T-0 sekunder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-28 00:01

övertid

Han har väl fastnat på gymmet...00.03

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-28 00:01

Ge Fyr!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-28 00:04

Martin?

Maartiiiin !

Äsch, nu måste jag lägga mig. Sov sött alla !

Han står i duschen, stör inte.

Natti natti.

Ja - då var det dags! Jag sätter igång med lite jobb i bakgrunden som tar ungefär en kvart så ni hinner skriva några sista inlägg, sen stänger jag databasen inför flytten.

Solen skiner här nere i Melbourne och det ser ut att bli en riktigt fin dag!

1
Bevaka tråden