Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låter senaste mpb mer än tidigare modeller?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Låter senaste mpb mer än tidigare modeller?
Min har ett konstant brum aktigt ljud - misstänker att det är hårddisken.
Låter mest vid höger sida på den.
Eller kanske det är fläktarna - dom ligger på ca 2000 rpm när inget är igång.
Däremot är min väns äldre mbp nästan helt tyst.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-26 20:48

Min äldre MBP (2.1) gjorde inte ett ljud ifrån sig så länge fläktarna inte varvade upp (vilket de gjorde efter relativt kortvarig belastning). Mitt nuvarande exemplar av MBP (4.1) ger faktiskt ett svagt surrande ifrån sig. Jag hör det när jag lyssnar efter det, så det är inte direkt störande. Däremot är det nästan oroväckande sällan fläktarna faktisk varvar upp.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-26 21:43
Ursprungligen av tublenco:

Min har ett konstant brum aktigt ljud - misstänker att det är hårddisken.Låter mest vid höger sida på den.

Hårddisken sitter på vänster sida (MBP 15).

Min MBP 2,2 GHz låter mer än jag är van vid får Macar. Men flkäktarna går ju hela tiden på cirka 2000 rpm. Annars tycker jag inte det låter något konstigt.
//tm

Skrev fel - det låter mest från vänster sida.
Såg även på nån bild att hårddisken sitter där.
Känns som det låter mer än vad det borde göra.

Ingen av mina MBP's (Jun-07 och Feb-08) har låtit särskilt mycket.
Fläktarna har jag satt så att de aldrig går under 2'200 rpm, vilket är väldigt skönt då de inte behöver öka hastighet lika ofta som de hade behövt ifall de hade varit iställda på 1'500 rpm som standard...
Hör varken HDD eller fläktar (hör de först när de är uppe i typ 4'500 eller mer).

Antingen har jag tur eller så har du otur...

Antar att jag fått ett måndags exemplar. Får lämna in den på Macforum i Gbg där jag köpte den och hoppas dom kan ordna det snabbt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-29 08:39

Min är knäpptyst än så länge.

1
Bevaka tråden