Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatiskt uppdaterad bakgrundsbild efter vad som spelas just nu?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken antyder, någon som har någon smart lösning på hur detta skulle kunna göras? Det är alltså album artwork från det som just nu spelas i iTunes som jag automagiskt vill ha satt som ny bakgrundsbild... Hade varit najs : )

- Sebastian

  • Medlem
  • 2008-04-26 11:51

Jag kollade lite på Doug's applescripts for iTunes utan att hitta nåt. Men det går kanske att meka ihop detta med den här:

tell application "Finder"
		select window of desktop
		try
			set desktop picture to file file_name
		on error
			display dialog "Invalid image file."
		end try
	end tell

Jag fick inte ordning på det på en gång så jag släppte det innan jag kom till att få skriptet att själv fatta när det är en ny låt i iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 09:34
Ursprungligen av Baron:

Jag fick inte ordning på det på en gång så jag släppte det innan jag kom till att få skriptet att själv fatta när det är en ny låt i iTunes.

Growl kan sparka igång ett skript när iTunes byter låt!

Vänligen, Ylan

www.ylan.nu

Eller också använder man den här som gör precis vad som efterfrågades. Dock inga inställningsmöjligheter och ingen källkod medföljer.

Testade först "Show artwork in Preview" utan framgång och "Save artwork to folder" som fungerade men som inte heller erbjöd någon källkod. Så hur man verkligen gör för att få ut artwork som fil fick jag inget svar på än så länge...

Tusen tack för hjälpen i alla fall : )

- Sebastian

  • Medlem
  • 2008-04-27 18:12
Ursprungligen av sganslandt:

Eller också använder man den här som gör precis vad som efterfrågades.

http://dougscripts.com/itunes/scripts/scripts13.php?page=1#arttodesktop

Länk till info istf för nedladdning.

  • Medlem
  • 2008-04-27 18:13

sganslandt: Skriptet är öppet så det är bara att börja anpassa för den som vill.

1
Bevaka tråden