Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att tömma papperskorgen helt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har ett sjukt irreterande fel. Jag kan inte tömma papperskorgen helt. Har ett stevie wonder album som ligger på en extern hårddisk som jag har flytta omkring lite. Sen tog jag bort det helt. Men nu när jag försöker tömma papperskorgen så säger den att jag måste hålla in alt samtidigt som jag tömmer den. Det funkar tills jag återansluter hårddisken då kommer den upp igen i papperskorgen. Kan inte ändra den då den är låst.

Hur i h******** får jag bort den? Börjar gå mig på nerverna.

Vore tacksam för er hjälp.

Mvh//Andreas

Markera, kringla i, avmarkera "låst"

tyvärr går det inte, för det står att jag inte har behörighet =S.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-18 19:29

Den ligger på din externa hdd. (/extern hdd/.Trashes...)

Därab att den kommer tillbaks så fort du kopplar in den externa hårddisken.

Enklast är att du kopplar in den externa hddn till windows datorn(kontot) som den kommer ifrån. Sen raderar du filerna därifrån.

Edit:Mitt råd baseras på att din hdd är FAT32 formaterad och filerna från början kommer från en Windsows dator Om den är formaterad i HFS+ så kan låsa upp filerna via Mac OS X.

Och skulle det inte gå så har "Cocktail" en funktion att bli av med skräpet..

Jag har filerna på ena hårddisken och skulle flytta dom till den andra hårddisken. Av någon anledning avbröt jag processen och efter det gick det inte ta bort filerna. Men jag ska prova dom ovannämda tipsen.

Tack på återseende

1
Bevaka tråden