Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera Huawei e220 till 7,2 mbit

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-27 00:50

Jag hade inga som helst problem att få Huawei e220 att funka på min Mac. Men eftersom jag inte vet om det är uppgraderat till turbo-3g, så kopplade jag in det i PC:n för att göra just det.

Vad händer? Ingenting. Jag har sökt med ljus och lykta efter drivrutiner till PC, men det finns inte. Det ska sitta inbyggt, men det går inte igång. Den dyker ibland lite hastigt upp som en CD, men det går inte att öppna den. Det går inte att dra igång den autoexec-fil som sägs ligga där. De nedladdningar som finns att tillgå är alla uppgraderingar, som inte funkar utan ett fungerande modem. Moment 22.

Frågorna är två:

1 Går det att kolla om man har 7,2 mbit? Att mäta hastigheten känns inte tillräckligt pålitligt, eftersom man inte har en aning om 3g-täckningen.

2 Går det att installera drivrutinen i Windows på något sätt utan att använda den inbyggda (som uppenbarligen inte funkar).

2.1 Plug&Play i Windows suger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 13:13
Ursprungligen av stfm:

Jag hade inga som helst problem att få Huawei e220 att funka på min Mac. Men eftersom jag inte vet om det är uppgraderat till turbo-3g, så kopplade jag in det i PC:n för att göra just det.

Vad händer? Ingenting. Jag har sökt med ljus och lykta efter drivrutiner till PC, men det finns inte. Det ska sitta inbyggt, men det går inte igång. Den dyker ibland lite hastigt upp som en CD, men det går inte att öppna den. Det går inte att dra igång den autoexec-fil som sägs ligga där. De nedladdningar som finns att tillgå är alla uppgraderingar, som inte funkar utan ett fungerande modem. Moment 22.

Frågorna är två:

1 Går det att kolla om man har 7,2 mbit? Att mäta hastigheten känns inte tillräckligt pålitligt, eftersom man inte har en aning om 3g-täckningen.

2 Går det att installera drivrutinen i Windows på något sätt utan att använda den inbyggda (som uppenbarligen inte funkar).

2.1 Plug&Play i Windows suger.

Vilken operatör?

  • Medlem
  • 2008-04-27 13:37

Telia. Själva modemet kommer dock från Tele2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 15:12

Vilket problem...fick för mig att jag hade drivrutinen för Win med så var det inte.
Hittar den här länken (kolla till höger). Osäker på vad den installerar men det kan ju vara så att du får rätt drivrutin och kanske F@stLink programvara men det kanske kan funka i alla fall?

Tillägg: Eller kanske här? http://www.huawei.com/mobileweb/en/doc/list.do?type=-1&id=736

  • Medlem
  • 2008-04-27 16:07

Way ahead of you ... jag har testat dem, och alla är uppgraderingar. Själva originalprogrammet verkar bara sitta i själva grunkan. Jag får nog testa på en annan PC och se om det funkar där ... eller ännu hellre en PC-användare som redan använder ett Huawei.

Jag köpte modemet begagnat, så jag vet inte om det är uppgraderat. Personen har kanske av misstag lyckats radera programmen i modemet.

Tack för länkarna dock. Om någon får en snilleblixt är det bara att höra av sig!

  • Medlem
  • 2008-04-27 16:11

Hemma kommer jag upp i 2,88 Mbit som mest. Det är ju helt OK, men är det en indikation på att det är 7,2 Mbit?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 21:38

Ajdå. Då skulle jag prova på någon annan dator. Kommer kunna lägga vantarna på ett modem från Tele2 i veckan. Kan kolla om jag kan plocka ut den därifrån. Borde ju vara samma .exe-fil till det som till andra e220-modem.

  • Medlem
  • 2008-04-27 23:53
Ursprungligen av acke:

Ajdå. Då skulle jag prova på någon annan dator. Kommer kunna lägga vantarna på ett modem från Tele2 i veckan. Kan kolla om jag kan plocka ut den därifrån. Borde ju vara samma .exe-fil till det som till andra e220-modem.

Det vore ohyggligt vänligt. Skicka ett PM om du hittar nåt!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-28 16:56

Det ær mycket riktigt att Windows XP drivrutinerna ligger på en flashdisk i modemet, dæremot så fanns Vista på Tre.s hemsida (jag har ett tre modem).

Dock kunde jag inte installera på min bærbara med XP utan att anvænda sladden med två USB kontakter som kom med modemet. Troligen ræcker inte strømmen från en USB port till.

  • Medlem
  • 2008-04-28 16:59
Ursprungligen av gpd:

Dock kunde jag inte installera på min bærbara med XP utan att anvænda sladden med två USB kontakter som kom med modemet. Troligen ræcker inte strømmen från en USB port till.

Värt att testa.

  • Medlem
  • 2008-05-02 15:55

Jag får det inte att fungera ... Någon som har originalprogramvaran till Windows? Någon leverantör kanske skickar med en CD också?

1
Bevaka tråden