Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

smtp.mac.com och telia... inte port 25 problem... :)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att det diskuterats in absurdum här men jag har en lite annan fråga...

Vi sitter numera sedan 3 veckor med Telia som ISP än så länge fungerar allt som det ska utom en sak.

Jag vet att port 25 är spärrad och jag har ställt in min maiklient att använda sig av smtprelay1.telia.com, funkar fint.

Men det skumma är att frun kör med smtp.mac.com som smtp-server och det fungerar.
Men försöker jag samma sak blir det tvärstopp.

Hur fasen kan detta funka?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-04-26 09:52

Jag tror att din fru kör med port 587 SSL. Det funkar iaf för mig.

Hmmmm har jag gjort den inställningen i sömnen och missat att göra den på min egen?
Får kolla det - tack!

Kollat och precis så var det. Skumma saker man kan göra när man går i sömnen ibland...

Frågan är bara hur denna inställning kan ha dykt upp alldeles självt hos frun men inte hos mig?

Men jag får inte att glömma att säga:
Tack NickZse!

Senast redigerat 2008-04-27 09:19

Om din fru använder Mail är svaret mycket enkelt, där ställer programmet automatiskt in sig på att använda SSL på lämplig port om det går och du inte anger något annat.

Ursprungligen av Marcus K:

Om din fru använder Mail är svaret mycket enkelt, där ställer programmet automatiskt in sig på att använda SSL på lämplig port om det går och du inte anger något annat.

Konstigt då att min klient inte gjorde likadant för jag har inte varit in och ändrat dessa inställningar själv. Men men problemet löst.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-04-27 11:04

När jag kryssar för SSL i Mail går det inte att ändra port. Det står 993 och är gråat. Ändrar man det någon annan stans?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-04-27 11:07

Ha, det funkade ändå med port 993 och smtp.mac.com.

Hej jag har haft samma problem och jag ringde till telia så hjälpte de mig och de har bra service där så ring till telia.

1
Bevaka tråden