Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra mobil med qwerty tangentbord?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-26 23:55

Söker med ljus och lyckta efter en bra mobil med 3g att använda som minikontor. Kravet är dock ett bra tangentbord samt skärm som man kan redigera dokument på... förrutom nokia e90 har ni några förslag...

Inte SE M600 iaf.. Den suger
Jag väntar bara på att bränna min och slänga resterna i väggen så fort jag kan köpa en svensk iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 00:20

kanske en treo?

Gör lite avkall på att du skall kunna sköta allt i telefonen. Köp en mycket liten PC istället.
Tryck dit ett 3G-modem i den. Annars får du en skärm du inte kan läsa på, program du inte kan redigera med och tangenter du knappt ser.

MacBook Air, ngn SONY Vaio eller (ASUS?) Eee-PC eller vad den heter
(Finns säkert andra alternativ och jag är inte den bäste att fråga när det kommer till vilka PC som är i ropet just nu....Jag är en Macare)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-27 03:22

HTC gör många telefoner med Windows Mobile och qwerty tangentbord. Har själv en och måste säga att bortser man från det hyfsat värdelösa GUIt (vilket iofs går att förbättra med lite extra program) så är det extremt kapabla telefoner. Plus att de fungerar som 3G modem via USB, Bluetooth eller Wifi till laptops.

Och.. köper du en relativt ny HTC telefon är chansen mycket stor att den kommer stödja Google's Android OS när det kommer ut om ett par månader

Alternativet är annars som Goflorp säger, köp den nya eee pc 900 och om du är lite händig så kan du rätt lätt modda in ett 3G modem och en touchscreen i datorn. Bäst av allt, det kan bli billigare än att köpa en helt ny mobil

Edit: Och på tal om Treo, de håller på att dö ut tyvärr. Inget vidare investeringsobjekt om man säger så.

Ursprungligen av shandar:

Edit: Och på tal om Treo, de håller på att dö ut tyvärr. Inget vidare investeringsobjekt om man säger så.

Ja, jag har svårt tro på ett bolag som sålt av sitt eget OS och sedan inte tror på det själva.
Riktigt klåpigt gjort.

Lång histioria kort.
Pal gör handdator med eget OS. Sedan delar de på hård och mjukvara.
Sedan börjar hårdvarubolaget köpa Windows istf PalmOS...
Sedan verkar de komma överens om att PalmOS duger för "enklare" datorer, för tonåringarna och så...vete fan vad det senaste är, inte orkat följa med.
Köpte en Palm Vx av en kille här och sålde den igen inom en månad.

Ursprungligen av jerico:

Söker med ljus och lyckta efter en bra mobil med 3g att använda som minikontor. Kravet är dock ett bra tangentbord samt skärm som man kan redigera dokument på... förrutom nokia e90 har ni några förslag...

Samsung i780.
Styrplatta liknande den som sitter på en bärbar dator.
3G, GPS, Windows mobile 6.1 mm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 13:37

Sony Ericsson P1i har ett förvånansvärt bra tangentbord! Det är enligt mig bättre än t.ex. det på Nokia Communicator-maskinerna. Jag använder ofta P1i för att skriva i Quickword – jag använder aldrig papper för textanteckningar.
Dock är UIQ3 segt (men snyggt och enkelt).

Det är nog iaf en bra idé att vänta till 2009 med att köpa ny handdator/mobil. Det händer mycket på Mobil-OS-marknaden snart. Nya Palm OS, ACCESS Linux, Android, nya iPhone OS, nya UIQ och en hel del annat är på väg. Det finns i dag inget mobilt OS som både har alla funktioner man behöver och är användarvänligt, men jag har goda förhoppningar om de nya systemen som kommer.
Dessutom har vi ju en del ny hårdvara på väg, t.ex. XPERIA, P5i, iPhone 3G, etc.

Köp en Palm Centro

Med tanke på det som skrivits ovan, dvs att det händer mycket på Fronten nu, råder jag att köpa en billig mobil. Palms telefoner reas ut nu och den nya Palm Centro är billig i grundutförande. Kan du avvara wifi och 3g och använda telefonen som handdator är palm fortfarande på topp oavsett vad andra säger. Har själv precis köpt en Centro och är helnöjd med vad jag får för pengarna. Jämför med t.ex windows mobile är Palm, trots att det lider av åldersbelsatning, rappare, funktionellare och mindre problemfyllt.

Annars är väl rådet att vänta. Ingen mobil är idag tillräckligt bra om man jämför med lätta bärbara datorer.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-29 19:14

Nokia E61i om du kan få tag på en, den har utgått. Dock finns den i lager hos Dustin. Annars lær det komma en efterføljare senare i år.

Ursprungligen av gpd:

Nokia E61i om du kan få tag på en, den har utgått. Dock finns den i lager hos Dustin. Annars lær det komma en efterføljare senare i år.

E71 kommer efter sommaren.
Mindre till storleken, men med liknande funktioner.

Jag har en blackberry curve, 8320 som är helt fantastisk.
rekomenderas varmt!

HTC verkar inte helt ointressanta. Men det är väl tusan vad alla ska köra med Windows Mobile. Kan de inte skapa ett eget, snyggt och bra operativsystem istället?

Äh. Det blir väl en iPhone. Men jag pallar inte vänta längre!! Är så trött på min SE. Hatar den av hela mitt hjärta.

Det lustiga är att jag tyckte att den var användarvänlig när jag fortfarande använde PC och Windows. När jag skaffade min första mac blev jag mer och mer varse om att min SE sög hest.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-20 11:10
Ursprungligen av henkebarn:

Äh. Det blir väl en iPhone. Men jag pallar inte vänta längre!! Är så trött på min SE. Hatar den av hela mitt hjärta.

Det lustiga är att jag tyckte att den var användarvänlig när jag fortfarande använde PC och Windows. När jag skaffade min första mac blev jag mer och mer varse om att min SE sög hest.

Jag håller med helt och fullt, jag hatar min m600i och det har som sagt blivit än värre efter jag bytte till Mac. Fast jag vill helst inte läsa meningen "sög hest" och se din avatar samtidigt.;)

Johan

Ursprungligen av chuck:

Fast jag vill helst inte läsa meningen "sög hest" och se din avatar samtidigt.;)

Johan

Hehe

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-05-23 17:14

Att vänta ut lite schysstare grejer i OS-sortimentet är nog ingen dum ide om du ska köpa smartphone. Jag kör själv windows mobile och jag fullständigt hatar skiten, det suger alla möjliga och omöjliga saker. Själv tänker jag skaffa mig en iphone så fort den kommer till sverige.

1
Bevaka tråden