Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga locket utan att stänga nätverkandet?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja ha möjligheten att typ klicka på batterisymbolen i menyn, och sedan toggla så att när jag stänger locket på min macbook så stänger den inte längre av airport-kortet, så jag inte måste logga in på msn och skype när jag sedan öppnar den. Detta skulle vara bra då jag ibland går omkring i huset med datorn, och det är mycket enklare att bära den ihopfälld. Betonar att det vore bra om det gick att toggla detta direkt från menyn, så man kan göra ändringen snabbt och enkelt.

Finns detta redan, inbyggt i Leopard eller tredjeparts?

Jag kör en Macbook, inköpt för en månad sedan.

Själv använder jag mig av ett program som heter InsomniaX. Funkar som du säger, med en ikon uppe vid batterisymbolen där du bestämmer om det ska vara av/på.

Det programmet gör är att den låter inte datorn stänga av sig när locket går igen, med andra ord perfekt för det du skall ha det till. Om jag förstått rätt

Jag använder även jag InsomniaX, och det funkar perfekt

Däremot fick jag leta upp en annan ikon till menubar, eftersom jag störde mig på utseendet på dem

Det finns andra ikoner med andra ord? Har med funderat kring de där, den blå gubben är ju inte den snyggaste direkt
Vart hittade du ?

Låter ju toppen provar med en gång

Värt att tillägga är väl att datorn snurra på som vanligt och att värmeutveckling sker. Vad jag förstått är det inte jättebra för bildskärmen t.ex. Rätta mig om jag har fel.

Insomnia verkar vara ett tokbra program för syftet. Installerade det nyss och verkar fungera exakt som man ibland kan önska då man tillfälligt vill stänga locket.

1
Bevaka tråden