Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hittar man en duktig programmerare?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 17:27

Hej!

Vi håller på att leta efter en programmerare till ett litet projekt på vårt företag som absolut inte håller på med programmering. Men vi har ett problem och vi vet hur man borde kunna lösa det (Mina kunskaper sträcker sig till applescript och det räcker inte till).

Vi har letat och frågat massa människor men det verkar inte finnas så många som kan programmera för Mac OS X.

Var ska man leta?
Har ni några Tips?
Är någon sugen?

Jorrå visst finns det många duktiga OS X programmerare, dock inte så lätta att hitta bara
Vad är ert projekt om man får fråga?

Ni kan prova 99.ses jobb- och projektforum. Företag som Manpower kan säkert hjälpa er. Är det enbart till ett visst projekt så finns det konsulter, t ex Oops om jag läser deras sida rätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-26 00:39

Wire... du pratar i gåtor! Nära och kära?

Kul dock med respons så snabbt. Tack för tipsen.

Tja, han menar nog att du kan leta här i tråden... Eller på forumet om du berättar lite mer om storleken på projektet/problemet och dylikt.

Jag programmerar en del, men vad är det för typ av program ni vill ha gjort?

Klart det finns Mac-programmerare. Är det ett begränsat problem så är det inte så svårt att slå loss lite tid. Det beror ju på vad det är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-26 10:29

Liten förklaring av Projektet!

Liten förklaring av Projektet!

Vi håller på med en sorts mediaserver för delning av video och ljudfiler.
Man måste kunna en del om SMB/CIFS tror jag, jag har behövt sätta mig in i det ganska mycket för att få vår beta version att funka.
Och sen tror jag att det är en fördel att kunna en del nätvärks kollijox. Själva programmeringen är nog inte så svår egentligen, det handlar om en server-del som håller reda på delningar och dylikt och en client del som håller koll på din uppkoppling mot servern så att den är stabil hela tiden och sköta login och dylikt. Men det är på ett internt nätverk så det är inget säkerhetskör man behöver hålla på med. ingen internet delning.

/Frutte

1
Bevaka tråden