Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ubuntu 8.04 - vmware fusion

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.

Två frågor

- Hur installerar man vmware tools på Ubuntu 8.04?
- och hur får jag fram dollartecknet på ubuntu?

Jag väljer install vmware tools uppe i fusion tools menyn. en enhet mappas upp i utforskaren i ubuntu men vad gör jag sen.. har provat packa upp det men får inte till installationen.

Jag är rätt noob när det gäller linux.

tror jag fixa fråga 1 själv nu. hitta detta:
http://www.daniweb.com/forums/thread82083.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-28 21:39

Fråga två: högra alt knappen + 4. funkar fint på min macbook pro.

Ursprungligen av glemme:

Fråga två: högra alt knappen + 4. funkar fint på min macbook pro.

jag har bara en alt-knapp och den är på vänster sida

Jag kör Ubuntu genom Virtualbox på min Macbook. Jag har tagit filen /usr/share/xmodmap/xmodmap.se och justerat några tangenter. Den högra kommando-tangenten (till höger om mellanslag) blir alt_gr och $[]{}\ fås genom den och siffertangenterna. De är alltså mappade som i Linux på dator med klassiskt tangentbord. < och > fås där de förväntas tillsammans med |.

Finns ju flera sätt att få filen inläst. Lättast är nog att välja "System>inställningar>Session" och lägg till ett nytt startprogram. namn är valfritt men sökväg är: xmodmap /home/användarnamn/xmodmap.se.txt eller var du nu sparar den.

Vill du ändra filen ytterligare så kan du köra xev från terminalen och trycka in tangenter för att få deras keycode. Problemet kan dock vara att hitta namnet som den skall mappas till, till och med svårt att hitta på webben!

1
Bevaka tråden